Lelle–Pärnu vahel hakkavad sõitma aherainerongid

Joosep Laik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edelaraudtee kaubarong.
Edelaraudtee kaubarong. Foto: Edelaraudtee Infrastruktuuri AS

Lelle–Pärnu raudteelõigul sõidavad sel suvel peale Tallinna–Pärnu reisirongide kaubarongid, mis veavad Ida-Virumaalt Eesti Energia kaevandusest aherainet Pärnumaa tee-ehituseks.

AS Edelaraudtee Infrastruktuuri juhataja Rain Kaarjase sõnade kohaselt toimetati mai keskel Pärnumaale OÜ Graniidikeskusesse proovipartii ja ettevõtmine kinnitas, et sedasorti mahukaid veoseid on mõistlik transportida sihtkohta raudteed pidi.

“Pärnumaale on plaan vedada sel suvel eri teede ehituseks ja Tootsi tuulepargi tarvis kokku kuni 100 000 tonni ehitusmaterjali. Kui need autokoormad tuleksid mööda maanteid, oleks see koormav nii liiklusele, teedele kui kliendile, kes maksaks sellise veo eest tõenäoliselt rohkem,” rääkis Kaarjas. “Samuti on keskkonnasäästlik mõte vedada ehituseks Eesti Energia põlevkivikaevandustest aherainena tekkivat paekivi ja jätta selle võrra avamata kohalikke killustikukaevandusi.”

Raudtee-ettevõtte juht avaldas, et eelmisel nädalal sõitis 45 vagunist koosnev rong Tallinna ja Pärnu vahet kolm korda ja viis kohale ligemale 9000 tonni aherainet ehk paekivi. “Veame kaupa peamiselt öösiti, et mitte häirida reisirongide graafikut,” märkis ta.

Kaarjas lisas, et kuigi logistiline skeem toimis hästi ja tehnilisi tõrkeid ei tekkinud, on suurte kaubakoguste puhul tähtis eeldus korras raudtee. “Proovipartiiga saime hästi hakkama, ent kui veomaht tõuseb mitu korda, tuleb raudtee tehniline seisukord kriitilise pilguga üle vaadata ja riskide vältimiseks nõrku kohti parandada,” lausus ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles