Galerii: 25. rahvusvaheline aktinäitus avati minoorsetes toonides

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui varasemad Pärnu kunstisuve rikastanud rahvusvahelised aktinäituste “Mees ja naine” avamised on huvilistele meelde jäänud rõõmsatena, siis 25. korda uue kunsti muuseumis (UKM) vaataja ette jõudev näitus algas nukralt.

Tartu kunstnik Marina Tšernobai süütas tänavuse näituse avamisel kaks küünalt, meenutamaks taevastele radadele läinud tütart Nadeždat ja noort skulptorit Laur Tiidemanni, kelle loomingust on väljapanekus Nadežda Tšernobai viimaseks teoseks jäänud „Viimane altar” ja Tiidemanni „Näkineid”.

„Kurb, et kaks noort ja üliandekat kunstnikku otsustasid loobuda elust Eesti Vabariigis seetõttu, et nad ei leidnud riigilt toetust,” ütles aktinäituse kuraator ja UKMi eestvedaja Mark Soosaar. „Avasime tänavuse näituse sellises toonis, andmaks signaali, et niisuguseid asju ära hoida.” 

Aktinäituse tänavune alateema on meri. Väljapaneku fookuses on ikka inimkeha, hinge ilu ja harmoonia.

Tänavusel näitusel on loomingu välja pannud soomlased Elina Brotherus ja Viggo Wallensköld, leedukad Vilmantas Marcinkevicius ja Romualdas Požerskis, lätlanna Anda Magone, poolatar Malgorzata Chodakowska, prantslane William Farges ja hollandlane Peter Diem, kelle viimane maal valmib otse näitusesaalis. Eesti kunstnike töödest on esindatud näiteks Jüri Arraku, Jaan Toomiku, Johanna Mudisti, Peeter Mudisti, Vano Allsalu, Terje Taltsi, Enn Tegova looming.

Kuna juubel on nii aktinäitusel kui ka Soome, Leedu, Eesti, Poola ja Läti Vabariigil, paneb muuseum välja valiku neidki teoseid, mis on saadud veerandsaja aasta jooksul osa võtnud kunstnikelt.

Näitus jääb avatuks septembri alguseni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles