Amet: Telia esitab ebaseaduslikke nõudeid

PP
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telia Eesti logo.
Telia Eesti logo. Foto: Telia Eesti

Tarbijakaitseamet teatas, et Telia nõudmine Diili klientidelt nulleurose seadme jääkväärtuse täishinnaga hüvitamiseks on ebaseaduslik.

Ametisse on pöördunud inimesed juunis jõustuvate Telia Diili ühepoolsete lepingu tingimuste muudatuste pärast, millega muudetakse paketi tingimusi. Enim küsimusi on tekkinud tähtajalisi lepinguid üles öeldes, kui tarbija on telefoni saanud tasuta, ent Telia nõuab tarbijalt telefoni jääkväärtuse hüvitamist ehk telefoni täishinda.

Vastavalt elektroonilise side­ seadusele on tarbijal õigus­ sideoperaatori ühepoolsete lepingu tingimuste muudatustega mittenõustumisel öelda sideteenuse leping üles leppetrahvi maksmata.

Ameti hinnangul on Telia kasutatav tingimus, mille alusel nõutakse tarbijalt nulleurose seadme täishinnaga väljaostmist, tarbijat ebamõistlikult kahjustav ja tühine, kuna piirab seaduslikku lepingu üles­ütlemise õiguse kasutamist.

Tarbijakaitseamet on alustanud tarbijate huvide kaitseks Telia suhtes järelevalvemenetlust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles