Tõstamaa õpilased jagasid Andaluusias toiduabi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tõstamaa keskkooli esindus käis Erasmus+ projekti raames külas Hispaanias Andaluusias Jerez de la Frontera linna C. S. Manuel Lora Tamayo koolil.

Projektipartneritena osalesid kohtumisel veel koolid Rumeeniast, Itaaliast ja Tšehhist.

Visiidi eesmärk oli üksteiselt õppida ja kogemusi vahetada ning koolielu elavdamiseks uuenduslikke ja vajalikke lahendusi luua ja ühisprojektile punkt panna.

Nädala jooksul elasid Hispaania kooli külastanud partnerkoolide noored kodudes, et tutvuda kohalike elu ja kultuuriga. Samuti arenesid kodumajutuse käigus nii külaliste kui ka võõrustajate keeleoskus ja keele kasutamise julgus. Eestikeelseid sõnu ja väljendeidki püüti lõunamaalastele õpetada.

Jerezi kooli konverentsil osalenud maade õpilased tutvustasid projektitegevust kodumaal. Õpilased Kertu Lille, Anna-Maiam Käär ja Nele-Eliise Runthal esitlesid Tõstamaa õpilaste toiminguid. 

Meie vabatahtlik tegevus on sisaldanud peamiselt kodukoha ümbruse koristamist: nii on osaletud "Teeme ära!" ja Pärandivaderi talgupäevadel. Veel on korraldatud tuluõhtuid, osaletud maaturismi kursuse õpilaste ja noortekeskuse noortega RäimeWesti kalalaada korralduses. Käidud on Tõstamaa lasteaias mudilastele arendavat tegevust pakkumas. Korraldatud on küsitlusi, uurimaks noorte ja lastevanemate suhtumist priitahtlikku töösse ning küsitud sedagi, kas kooli õppekavas võiks rohkem sellele teemale tähelepanu pöörata. Konverentsil näidati toimingutest valminud videot.

Tõstamaalased abistasid Jerezi vabatahtlikke nende tegevuses. Õpilased käisid heategevusorganisatsiooni laos toiduaineid ja riideid sortimas ning õpetajad kodututele tänaval toiduaabi jagamas. Osaleti veel kooli lastevanemate õhtul, kus partnerriikide koolide õpilased esitasid vanematele lustliku tantsu.

Erasmus+ projekt “A Sense Of Community” on kestnud kaks aastat ja keskendunud noorte vabatahtlikule panustamisele kogukonna hüvanguks. Projekti algidee on pärit Kanadast, kus gümnaasiumi õppekavva on lisatud õpilaste vabatahtliku töö kursus, et suurendada noorte sidet kogukonnaga ja kasvatada õpilastest hoolivad ja teistega arvestavad kodanikud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles