Kiirraudtee Rail Baltic võib hukutada Rääma raba

  • Linnaga piirnevat roheala proovisid looduskaitsjad kaitse alla saada, kuid omaaegse Sauga vallaga teemat arutades tekkisid lahkarvamused.
  • Ökoloog Mihkel Kangur on veendunud, et kui kahe rööpapaariga raudtee tõesti läbi Rääma raba ehitatakse, hävib raba täielikult.
  • Turba all on sinisavi ja pole andmeid, kui stabiilne selline pinnas on.
  • Projektijuhi kinnitusel pole põhjust kahelda selles, et kaasatakse pädevad asjatundjad, see olevat RB mastaabiga projekti puhul tavaline.

Rääma ­lagerabast planeeritakse üle kahe kilomeetri pikkuses ehitada Rail Balticu raudteekoridor, sest vaid nii on võimalik kiirrongi peatus Pärnus.

FOTO: Mati Kose

Kiirraudtee Rail Baltic (RB) kulgeb kaardil joonelt läbi Rääma lageraba. Selle veidi üle kahe kilomeetri pikkuse sirgeta tuhiseksid tulevikurongid suvepealinnast mööda, aga et Pärnu peatus on juba kindel kui aamen kirikus, saab maailm ilmselt peagi kordumatu kogemuse võrra rikkamaks: saame näha, millist tehnoloogiat kasutatakse ja kuidas vastab sellele loodus.

Tellijale

Kaunist Rääma rabamaas­tikku kogunevad lõikuskuus pildistama fotograafid, kelle algatuse “Rail Balticu radadel” fotomatkadel jäädvustatust näitus valmib kingitusena Eesti Vabariigi 100 aasta juubeliks.

Linnaga piirnevat roheala proovisid looduskaitsjad kaitse alla saada, kuid omaaegse Sauga vallaga teemat arutades tekkisid lahkarvamused ja pindalalt Pärnu linna suurune paari tuhande hektarine raba tuletas ennast meelde uudistes enne jaani, kui tuletõrjujad seal punast kukke taltsutasid. Selle looduskoosluse kaudu peaks kaheksa aasta pärast kihutama rongid.

Tagasi üles