Väino Linde: Valla- ja linnalehtede poliitreklaam luubi all

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vallalehtede puhul on oht, et neid võidakse kasutada valimiste eel võimul olevale poliitilisele jõule eelise loomiseks.
Vallalehtede puhul on oht, et neid võidakse kasutada valimiste eel võimul olevale poliitilisele jõule eelise loomiseks. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni liige Väino Linde (Reformierakond) tõdeb, et poliitiliseks reklaamiks võib pidada igasugust valimiseelsel ajal ilmunud erakonna, valimisliidu või üksikkandidaadi reklaami.

Tõsi ta on, viimastel aastatel on paljud ­kohalikud valla- ja linnalehed saanud väga kireva välja­nägemise ja trükitud heale paberile. Eesmärk on muidugi üllas, et lugejad leiaksid kiiresti üles neid puudutava informatsiooni ja oleksid teadlikud kohaliku võimu antavatest korraldustest ja seisukohtadest. Mõnel pool on selleks munitsipaalpalgale võetud eraldi ajalehetoimetus, mõni vald saab hakkama kõigest poole ametikohaga.

Üks on tüüpiline pea kõigile munitsipaalajalehtedele: ametliku info ja teadaannete kõrval sisalduvad neis ­väga tihti valla- või linnajuhtide intervjuud ja arvamused. Kindlasti on needki vajalikud ja selgitavad kohaliku võimu püüdlusi-eesmärke.

Tagasi üles