Väino Linde: Valla- ja linnalehtede poliitreklaam luubi all

  • Aja­leheks ei peeta riigiasutuse, kohaliku omavalitsusorgani või ettevõtte infolehte ja ainult reklaami ja/või kuulutusi sisaldavat perioodilist trükiväljaannet.
  • Oluline on teada, et erakonna- ega valimisseaduses pole meil määratud valimiskampaania alguse tähtaega. Seega saab poliitiliseks reklaamiks ­lugeda igasugust valimiseelsel ajal ­ilmunud erakonna, valimisliidu või ­üksikkandidaadi reklaami.

Vallalehtede puhul on oht, et neid võidakse kasutada valimiste eel võimul olevale poliitilisele jõule eelise loomiseks.

FOTO: Sille Annuk/Postimees/Scanpix

Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni liige Väino Linde (Reformierakond) tõdeb, et poliitiliseks reklaamiks võib pidada igasugust valimiseelsel ajal ilmunud erakonna, valimisliidu või üksikkandidaadi reklaami.

Tellijale

Tõsi ta on, viimastel aastatel on paljud ­kohalikud valla- ja linnalehed saanud väga kireva välja­nägemise ja trükitud heale paberile. Eesmärk on muidugi üllas, et lugejad leiaksid kiiresti üles neid puudutava informatsiooni ja oleksid teadlikud kohaliku võimu antavatest korraldustest ja seisukohtadest. Mõnel pool on selleks munitsipaalpalgale võetud eraldi ajalehetoimetus, mõni vald saab hakkama kõigest poole ametikohaga.

Üks on tüüpiline pea kõigile munitsipaalajalehtedele: ametliku info ja teadaannete kõrval sisalduvad neis ­väga tihti valla- või linnajuhtide intervjuud ja arvamused. Kindlasti on needki vajalikud ja selgitavad kohaliku võimu püüdlusi-eesmärke.

Tagasi üles