Raavo Raadik: Puudega bussipiletireform (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui puudega inimene tahab sõita ühistranspordiga, tuleb tal senisest märksa rohkem maksta.
Kui puudega inimene tahab sõita ühistranspordiga, tuleb tal senisest märksa rohkem maksta. Foto: Ants Liigus
  • Eeldan, et määruses nimetatud tasuta sõitev töövõimetuspensionär kaob tänu tööhõivereformile selle aasta lõpuks lõplikult.

Linnavolikogu võttis koalitsiooni survel vastu ühistranspordireformi, mis pidi pärnumaalastele bussisõidu odavamaks muutma. Volikogu esimees Andres Metsoja (end Isamaa ja Res Publica Liit, nüüd Isamaa) kutsus volinikke hääletama piletireformi poolt, sest see avavat uue tee tervele maakonnale.

Kirjutan sellest, mida puudega inimestesse puutuvalt asjaosalistelt-otsustajatelt endilt olen küsinud.

Pärnus on raske ­puudega osalise töövõimega inimese asi jänest sõita, kodus sitsida või nälgida.

Eeldan, et määruses nimetatud tasuta sõitev töövõimetuspensionär kaob tänu tööhõivereformile selle aasta lõpuks lõplikult. Pärisin, palju hakkab tasuma sõidu eest raske puudega inimene, kes reformi käigus on muutunud osalise töövõimega isikuks? Vastuseks öeldi, et tööhõivereformi võttis vastu riigikogu ja eri hoolekandeprobleemide kohta tuleb küsida sotsiaalosakonnast või hoolekandekontorist. Raske puudega inimesele on selline soovitus solvav. Ma ei käi supiköögis. Miks mõne korra nädalas ühistransporti kasutav raske puudega inimene peab bussis isikustatud kaarti valideerides tasuma sõidu eest kaks eurot (praktika tavasõidust pühapäeval), kui varem maksis bussisõit talle 32 senti? Miks peab puudega inimene ostma sõitmiseks kümneeurose kuupileti, kui kaardile laetud viie euro eest sai varem sõita poolteist kuud?

Teine asjaosaline kinnitas eravestluses, et puudega inimesed unustati ära. Rae kaks osakonda ei saanud omavahel arutatud ja nüüd tegelevat sellega jurist. Kui eraettevõtte kaks osakonda isekeskis läbi ei saa ja oluline ununeb, saab keegi kinga. Aga mitte Pärnus. Siin oodatakse vigade parandamiseks volikogu istungit septembris. Pärnus on raske puudega osalise töövõimega inimese asi jänest sõita, kodus sit­sida või nälgida.

Kadri Simson sai Pärnus toreda häälesaagi. Kuidas on lood tasuta ühistranspordiga? Keskerakond ja valimisliit Pärnu Ühendab. Valimisliit, keda te ühendate? Või hoopis lahutate? Tänan puuetega inimestele näkku sülitamise eest, küll meenutame teid järgmistel valimistel hea sõnaga.

Tagasi üles