Kõige suuremat pinget on paaril viimasel päeval pidanud taluma malbed naised, kes töötavad bussijaama kassas. Paljud linlased veendusid juba laupäeval, et R-kioskis pole võimalik sõiduõigust uuendada ega näiteks 30 päeva piletit kaardile laadida. Sestap kasvasidki bussijaamas kassajärjekorrad tavalisest pikemaks.
Juhtkiri: Bussid sõidavad sellegipoolest
Kui Pärnumaal jäi hindade ja soodustuste rakendamine maanteeametist viimasel minutil saabunud käskkirja tõttu 12. tunnile, siis maakonnalehtede järgi otsustades polnud pilt parem sealgi, kus juba varem oli otsustatud minna üle tasuta ühistranspordile. Näiteks Sakala kirjutas, et sõidukaartide registreerimise süsteem ei töötanud. Peale selle langes Viljandimaal kokku kolm asja: tööle hakkas uus vedaja Atko Grupp, liinile läksid tuttuued bussid ja algas tasuta sõit.
Suvine koolivaheaeg ja puhkuste aeg on ühistranspordi muudatusteks mõistlikem.
Virumaa Teataja kirjutas, et Lääne-Virumaa sõitja arvates peab kuskilt tulema ju bussijuhtide palgaraha ja lehes arutleti, kes mujal tasuta hüve kinni maksab. Kuna riigil omal raha napib, eks siis ikkagi maksumaksja.
Toimetusse on korduvalt helistatud ja küsitud, milleks ühistranspordikaart ja valideerimine, kui inimene on pensionär ja tohib tasuta sõita. Vastus on jäänud samaks: sõit on vaja registreerida, et liiniveo korraldajad saaksid bussiliini käigushoidmise hindamiseks statistikat sõitjate arvu kohta.
Üks on igal juhul selge: bussid sõidavad siiski. Kiiremas korras vajab aga klaarimist puudega inimeste olukord. Vitsa väärt on seis, kus neid sõidusoodustusi määrates ära unustati.
Pole kahtlust, et Pärnumaa ühistranspordikeskus (PÜTK) annab endast parima, et olukord ruttu normaliseeruks. Suvine koolivaheaeg ja puhkuste aeg on ühistranspordi muudatusteks mõistlikem. Õigus on PÜTKi juhatajal Andrus Kärpukil, et sellisel kujul uut piletisüsteemi pole Eestis varem tehtud ja nii lühikese tähtajaga ei tehtagi. Võib-olla oleme tunnistajaks ühele ja ainsale korrale.