Juunis mängisid kontsertidel Pärnu rahvusvaheliseks orelifestivaliks äsja häälde pandud Eliisabeti kiriku oreleid Eesti organistide kõrval James D. Hicks USAst ja Pascale van Coppenolle Šveitsist ning avakontserdil osales Pärnu kammerkoor. Juuli kontsertidel kohtab aga eri tõlgendusi, mis juhivad tähelepanu tähendusrikkale, 1918. aastale, olles omamoodi väikesed kingitused 100aastasele Eesti Vabariigile.
Orelifestival teeb Eestile kingituse 90aastasel Kolbe orelil
Muuhulgas kuuleb sõja- ja rahumuusikat, muusikalisi mälestusi aastast 1918 ja selsamal aastal surnud Eesti esimese professionaalse helilooja Rudolf Tobiase loomingulist portreed.
Täna kõlab organist Ines Maidre eestveetaval orelifestivalil põimingut kolme eri ajastu helilooja loomingust. Kui kontserdi barokne plokk kõlab Eliisabeti kiriku uuel eredahäälsel Kriisa orelil, siis romantilis-orkestraalsete keelpilliteoste saate rollis saab kuulda ümar-sümfoonilise kõlaga ajaloolist Kolbe orelit.
Maidre tõi huvitava fakti: 1928. aastal valminud Kolbe orel on pakkunud pärnakatele ja suvepealinna külalistele rõõmu juba 90 aastat, vaikimata kirikuvaenulikel nõukogude aastatelgi.
Viiuli, vioola ja oreli esituses kõlavad barokikuningast Bachi, romantikust keelpillimüstiku Bruchi ja ameeriklaslikult urbanistliku Bernsteini teosed, mõjudes sellises kõrvutuses eriti oma kontrastsete üleminekutega. Teoseid esitab seekord Maidre koos oma keelpillimängijatest õe-venna Iris ja Ormar Maidre Aarvikuga, kes on mõlemad Norra muusikakõrgkoolide kasvandikud.