Orelifestival teeb Eestile kingituse 90aastasel Kolbe orelil

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tänu Ines Maidrele mängivad suviti Pärnu Eliisabeti kiriku oreleid eri maadest pärit organistid.
Tänu Ines Maidrele mängivad suviti Pärnu Eliisabeti kiriku oreleid eri maadest pärit organistid. Foto: Ardi Truija/Pärnu Postimees

Juunis mängisid kontsertidel Pärnu rahvusvaheliseks orelifestivaliks äsja häälde pandud Eliisabeti kiriku oreleid Eesti organistide kõrval James D. Hicks USAst ja Pascale van Coppenolle Šveitsist ning avakontserdil osales Pärnu kammerkoor. Juuli kontsertidel kohtab aga eri tõlgendusi, mis juhivad tähelepanu tähendusrikkale, 1918. aastale, olles omamoodi väikesed kingitused 100aastasele Eesti Vabariigile.

Muuhulgas kuuleb sõja- ja rahumuusikat, muusikalisi mälestusi aastast 1918 ja selsamal aastal surnud Eesti esimese professionaalse helilooja Rudolf Tobiase loomingulist portreed.

Täna kõlab organist Ines Maidre eestveetaval orelifestivalil põimingut kolme eri ajastu helilooja loomingust. Kui kontserdi barokne plokk kõlab Eliisabeti kiriku uuel ereda­häälsel Kriisa orelil, siis romantilis-orkestraalsete keelpilliteoste saate rollis saab kuulda ümar-sümfoonilise kõlaga ajaloolist Kolbe orelit.

Maidre tõi huvitava fakti: 1928. aastal valminud Kolbe orel on pakkunud pärnakatele ja suvepealinna külalistele rõõmu juba 90 aastat, vaikimata kirikuvaenulikel nõu­kogude aastatelgi.

Viiuli, vioola ja oreli esituses kõlavad barokikuningast Bachi, romantikust keelpillimüstiku Bruchi ja ameeriklaslikult urbanistliku Bernsteini teosed, mõjudes sellises kõrvutuses eriti oma kontrastsete üleminekutega. Teoseid esitab seekord Maidre koos oma keelpillimängijatest õe-venna Iris ja Ormar Maidre Aarvi­kuga, kes on mõlemad Norra muusikakõrgkoolide kasvandikud.

Tagasi üles