Tuleb nõustuda, et artiklis oli toimetuleku miinimum ja valitsuse kehtestatud kuutasu alammäär segamini aetud. See ei muuda ettepaneku sisu. Praeguse korra kohaselt tuleb kõikidel abisoovijatel läbida tõestamisprotsess, et olla abikõlblik. Meie rahvaesindajatena ei pea alati olema igas valdkonnas pädevad, vaid anname edasi kodanike ettepanekuid ja sõnastame kitsaskohad, mida ametnik oma rutiinis ei pruugi teada. Selleks valitaksegi volikogusse rahvaesindajad, et ettepanekuid seaduste ja korralduste tegijateni viia.
Kaukveri väide, et “oleme toetuse küsimise inimestele võimalikult mugavaks teinud” ei vasta tõele. Endistviisi peavad lasterikaste perede vanemad tõestama oma sissetulekut ja esitama kõigi pereliikmete, sealhulgas laste pangaväljavõtted. Kui pereliige saab korraga suurema summa, näiteks puhkuseraha (õpetajad) või vanavanemad premeerivad lapsi tubli saavutuse puhul, tehes nende kontole ülekande, või on sissetulek tulemuspõhine, millega korraga kantakse arvele mitme kuu töötasu, lõpeb sellega abikõlblikkus. Järgmine kuu tuleb soovi korral taas taotluse kadalipp läbida.
Ettepaneku tegijad soovisid vaid lihtsustada korda ja vähendada bürokraatiat paljulapselistele peredele, kellel kindlasti on materiaalses mõttes keerulisem toime tulla kui väiksema laste arvuga peredes.
Kaukver ametnikuna vastandab sellega ettepanekuga mitteseotud sotsiaalseid gruppe. Kuidas lasterohkete perede toetamine tekitab ebaõiglust üksikvanemate ja töötute suhtes? Nad ei puutu asjasse, kuna neid toetatakse vajaduspõhiselt nii või naa. Selleks on neil seadustest tulenev õigus. Kahjuks on selline poliitilistes huvides vastandamine Eestis levinud ja jõudnud nüüd Pärnu linnavalitsuse ametnike praktikasse.