Libatse-Are lõigule tuleb kolm mitmetasandilist sõlme

Meelis Kalme
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevikus suunatakse suur osa rahvusvahelise põhimaantee Via Baltica liiklusest Libatse külast mööda.
Tulevikus suunatakse suur osa rahvusvahelise põhimaantee Via Baltica liiklusest Libatse külast mööda. Foto: Mailiis Ollino

Maanteeamet teatas Via Baltica maantee Libatse ja Are vahelise lõigu uuendamise eelprojekti avalikust väljapanekust ja peatsest aruelu toimumisest. Muu hulgas on projektis planeeritud kolm eritasandilist liiklussõlme ja kaks jalakäijate tunnelit.

Tallinna–Pärnu–Ikla tee Libatse–Are 92.–109. kilomeetril on ette nähtud rajada 2+1 möödasõidualade ja keskpiirdega maantee. Kui seni pidid Via Baltical sõitvad masinad Libatse küla läbima, siis eelprojektis on asulast möödasõit, mis peaks liiklusohutust märkimisväärselt tõstma.

Samuti on projekteeritud kolm eritasandilist liiklussõlme, millest üks tuleb Libatse möödasõidule, ülejäänud kaks mõlemale poole Pärnu-Jaagupi alevit. Veel ehitatakse projekti kohaselt kaks jalakäijate tunnelit: üks Kergu maantee otsa ja teine Urge bussipeatuste juurde.

Libatse–Are teelõigu eelprojekti eesmärk on Libatse möödasõit rajada, liiklusohutust tõsta ning optimaalsed ja tasuvad lahendused välja töötada. Teelõik algab Pärnumaa piirilt ja lõpeb Parisselja tee ristmikul.

Kõnealuse lõigu tööpäevane liiklussagedus 2015. aastal oli üle 8000 sõiduki ööpäevas, millest raskeliikluse osa moodustas üle 20 protsendi. Seal asub mitu ristmikku ja mahasõitu, mis suurendavad liiklusohtu.

Lõigu projekteerib osaühing OÜ Skepast & Puhkim. Projektiga saab 19. juulini tutvuda Põhja-Pärnumaa veebilehel ja Skepast & Puhkimi kontoris. Avalik arutelu toimub 19. juulil kell 17 Pärnu-Jaagupi halduskeskuses.

Libatse–Are tee põhiprojekt.
Libatse–Are tee põhiprojekt. Foto: Ursula Nõu
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles