Aastatel 2009-2011 osales Vene gümnaasium korraga kahes rahvusvahelises Comeniuse projektis.
Comeniuse projektid annavad võimaluse Euroopat avastada
Esmakordsele kogemusele toetudes võib nüüd kindlalt väita, et sellistes projektides osalemine mõjutab positiivselt kooli igapäevaelu ning õpilased ja õpetajad on enam motiveeritud õppima võõrkeeli. Projektitöö tulemuseks on tugevam Euroopa mõõde koolis.
Kahepoolne projekt “Legends Connecting Past and Present, East and West” oli mõeldud gümnaasiumiõpilastele ja meie partnerkool oli Belgia Antwerpeni Leonardo Lyceum SITO5. Projekti eesmärk oli tutvuda kahe rahva legendidega.
Õppides tundma Eesti ja Belgia legende, leidsid õpilased seoseid mineviku ja oleviku vahel, mis suurendas nende huvi oma juurte vastu. Mõlemas riigis valisid nad huvi pakkunud muistendeid ja tõlkisid need inglise keelde.
Viie legendi põhjal koostati Pärnus kohtudes stsenaariumid lavastusteks. Harjutati üheskoos, näidendeid vürtsitati huumoriga ja etendused kanti ette kogu kooliperele.
Muistenditega olid seotud kõik ekskursioonid mõlemas riigis. Giidideks olid õpilased ise. Belgias külastasime peale Antwerpeni Brüsselit, Brugget ja Ghenti, Eestis aga näitasime Belgia sõpradele Pärnut, Tallinna, Tartut ja Saaremaad. Õpilasvahetuse ajal elasid õpilased peredes, mis andis ettekujutuse kohalikust igapäevaelust.
Kuigi omavahelise suhtluse keeleks kujunes inglise keel, saadi algteadmisi eesti ja flaami keelest, sest projekti raames oli ette nähtud kahekümne tunni ulatuses keeleõpet. “Eesti ja Belgia legendidega tegeldes lõimiti keeled, kirjandus ja kultuur”, meenutab üks projekti eestvedajaid õpetaja Leili Sägi.
Projekti lõpptulemusena on valminud eesti-, inglis- ja flaamikeelne e-raamat legendidest, mida koos etenduse videoga võib näha projekti koduleheküljel www.sito5-pvg.ning.com
Mitmepoolne projekt “Folklore – European Intercultural Link” oli mõeldud põhikooliõpilastele ja selles osales viis riiki: Itaalia, Prantsusmaa, Bulgaaria, Türgi ja Eesti.
See projekt oli meie kooli jaoks tähtis teise kandi pealt, sest oma kultuuri säilitamise kõrval on väga oluline õppida tundma Eesti rahvakombeid, tantse ja laule. Meie koolis tegutseb juba aastaid eesti rahvatantsu rühm, mida juhendab õpetaja Luule Kustassoo.
Just need lapsed esinesid maikuus Prantsusmaal rahvusvahelisel festivalil, kus said kokku õpilased ja õpetajad kõigist projekti partnerriikidest. Iga riik tutvustas esmalt oma rahvatantse, seejärel tantsiti eri rahvaste tantse juba ühiselt. Laste emakeel oli küll erinev, kuid muusika ja tantsud on arusaadavad kõigile ja sellel keelel ei ole barjääri.
Projekti raames tutvuti kahe aasta jooksul kõigi osalevate riikide rahvalaulude, rahvamuusika instrumentide, rahvariiete, käsitöö ja rahvatantsudega. Tutvumine partnerriikide folklooriga kasvatab õpilastes mõistagi tolerantsust, ärgitab huvi teiste kultuuride vastu.
Projektides osalemisega kasvavad õpilaste sotsiaalsed oskused ja võime töötada meeskonnas. Nad muutuvad tolerantsemaks teistest kultuuridest ja riikidest pärit inimeste suhtes. Projektides osalemine ei ole tähtis üksnes õpilaste, vaid ka õpetajate jaoks. Saadakse rohkem teadmisi partnerriikide koolisüsteemi kohta ja sõlmitakse isiklikke kontakte eri riikide õpetajatega.
Kõige tähtsam tulemus on aga minu arvates see, et projektides osalejatest said ühiste tegevuste kaudu sõbrad ja see sõprus jätkub loodetavalt pärast projektitöö lõppemist. Kõik me oleme Euroopa kodanikud ja suhtleme omavahel, ei ole tähtis, mis rahvusest oleme ja milline on meie emakeel.
Oleme uhked, et anname õpilastele võimaluse Euroopat avastada ja silmaringi laiendada.
Arvamusi
Comeniuse projektis osalemine andis mulle elukogemusi. Tutvusin uue kultuuri ja traditsioonidega, parandasin oma inglise keele oskust. Sain juurde julgust ja enesekindlust. Ma ei karda enam suhelda välisriikide kodanikega. Igasugune hirm selle ees on kadunud! (Inga, 11. kl)
Sain rohkem teada Belgiast ja sealsest elust. Leidsin uusi sõpru, kellega suhtlen siiamaani. Mu inglise keele oskus paranes tunduvalt. (Anna, 12. kl)
Loodan, et tänu Comeniuse projektis osalemisele ei jää ma hätta järgmisel aastal inglise keele riigieksamil. (Shamil, 11. kl)
See projekt oli minu elu parim kogemus! (Jana, 12. kl)