Weekendil jagatakse käraka vahele tasuta vett

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alkoholitootjate ja maaletoojate liit (ATML) ärgitab baare ja kohvikuid kõikjal Eestis pakkuma tasuta joogivett.
Alkoholitootjate ja maaletoojate liit (ATML) ärgitab baare ja kohvikuid kõikjal Eestis pakkuma tasuta joogivett. Foto: ATML

Möödunud aasta kevadest on alkoholitootjate ja maaletoojate liit (ATML) ärgitanud baare ja kohvikuid kõikjal Eestis pakkuma priid joogivett. Kampaania laieneb festivalidele. Pärnus jagatakse vett augustis Weekend Festival Balticul.

“Kampaaniaga ärgitame inimesi iga joodud alkoholiklaasi vahele jooma ühe klaasi vett, et nad tarbiksid alkoholi mõistlikumalt ja vastutustundlikumalt ning aitaksid kaasa positiivsele kultuurimuutusele,” selgitas ATMLi tegevjuht Triin Kutberg. Eelmise aasta kogemus kinnitas, et inimesed tarbivad alkoholijoomise vahele vett hea meelega, kui see on neile lihtsalt kättesaadav. Küll aga saab kampaaniaga ühinenud Pärnu kohvikud, baarid ja restoranid ühe käe sõrmedel kokku lugeda.

Priid vett jagatakse nüüd suurematelgi festivalidel, kus väisajate arv ületab 100 000. Kutberg leidis, et kui iga alkoholi tarbiv külastaja võtaks vett vahele, toimuks suur muutus. “Et lõbus meeleolu festivalil pikemalt püsiks,” põhjendas tegevjuht, lisades, et eesmärk on nii lühikeses kui pikas perspektiivis nimetamisväärne. Kuigi kampaania siht on juurutada vastutustundlikumat alkoholitarbimise kultuuri, saavad ennast klaasikese veega turgutada karsklasedki.

Kampaania “Kui võtad, ­võta vett vahele” sai alguse 2017. aasta kevadel, kui ATML kutsus Eesti baare ja söögikohti tasuta vett pakkuma. Teadlikkust, kuidas tarbida alkoholi mõistlikumalt ja ohutumalt, aitasid riigis levitada suuremad jaeketid (Aldar, Coop, Maxima, Prisma ja Selver). Kampaaniaga liitunud asutused tunneb ära märgise “Siin tarbitakse targalt” järgi.

Tagasi üles