Õpilaste teadus- ja projektitööd on Vene gümnaasiumis populaarsed. Kaks korda aastas esinetakse uurimistöödega koolikonverentsil. Peale selle on igal aastal ette näidata häid kohti vabariiklikelt õpilastööde konkurssidelt. Nii oli ka käesoleval kevadel.
Uurida on põnev
Paljude konkursitööde puhul on omavahel lõimitud mitu õppeainet. Näiteks põgenike teema kui globaalse probleemiga puutuvad õpilased kokku nii geograafia, ajaloo kui ühiskonnaõpetuse tundides.
Aga et kirjutada õppefilmi stsenaarium „Mina ja põgenik“, läks Jana Bobulisel ja Dina Dolininal 12.a klassist vaja veel head eesti keele oskust, kasuks tulid meediaõpetuse tundides saadud teadmised. Materjali otsimine ja ettevalmistav etapp võttis aega mitu kuud, aga töö autorid ise ning juhendajad, ajalooõpetaja Olga Vereštšagina ja eesti keele õpetaja Leili Sägi, olid tulemusega rohkem kui rahul. Konkursilt „Mina ja põgenik“, mis korraldati rahvusvahelise migratsiooniorganisatsiooni projekti „Avaliku teadlikkuse tõstmine migratsiooni- ja varjupaigatemaatikal Eestis: Pagulased? Kes? Miks? (PARE)“ raames, toodi koju esikoht oma vanuserühmas.
Preemiareisil Soome külastasid tütarlapsed Helsingi pagulaste kooli ning see võimaldas Janal ja Dinal kindlasti paremini mõista inimeste seisundit, kes on sunnitud lahkuma oma kodumaalt eri põhjustel.
Vabariiklikul õpilastööde konkursil GLOBE 2010 saavutasid oma vanuserühmas üheksanda koha 10.a klassi õpilased Maria Lapšina ja Elina Muravjova. Tütarlapsed uurisid oma töös tänapäeva inimese keha proportsioone .Uurimistöö juhendajad olid füüsikaõpetaja Larissa Semjonova ja ajalooõpetaja Olga Vereštšagina.
Vene Koolide Ühenduse konkursil “Tähering 2011” pääses teise vooru 30 uurimistööd Tallinna, Maardu, Narva ja Pärnu koolidest. Meie kooli õpilaste tööd olid väga erinevatel teemadel: Sergei Jessenini luule, Andrei Rubljovi ikonograafia, teksade ajalugu ja teksariide omadused, kodulinna huviväärsused, küttesüsteemide toimimine, välismaailma sümmeetria. Koguni viis tööd jõudis kümne parima sekka, 12.a klassi õpilaste Valentina Kozitskaja ja Valeria Tšerny uurimistöö saavutas aga esikoha ajaloo ja filoloogia suunal. Juhendasid vene keele õpetaja Tatjana Klevtsova ja ajalooõpetaja Olga Vereštšagina.
Selliste projektide teostamine nõuab küll palju aega ja tööd nii õpilastelt kui juhendajatelt, ent rahulolu tulemustest ergutab õpilasi alustama uusi uuringuid või minema süvitsi juba uuritud teemaga.