Plaanitav autodroom ei oleks ekspertide arvates liialt lärmakas (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Esialgne visand plaanitavast autodroomist on ajanud endast välja nii mõnegi naabri, kelle kodu jääb paberile kantud rajast mõnekümne meetri kaugusele. Ekspertide hinnangul aga ei too autodroom endaga kaasa liigset müra.
Esialgne visand plaanitavast autodroomist on ajanud endast välja nii mõnegi naabri, kelle kodu jääb paberile kantud rajast mõnekümne meetri kaugusele. Ekspertide hinnangul aga ei too autodroom endaga kaasa liigset müra. Foto: paikuse.ee

Sisekaitseakadeemia Paikuse politsei- ja piirivalvekolledž soovib ehitada suure autodroomi keset alevikku. See mõte on naabrid murelikuks teinud. Spetsialistid aga arvavad, et õppesõidurada ei tooks liigset müra kaasa.

Detsembris kirjutas Pärnu Postimees, et mullu asusid politseikolledži kümned naabrid autode harjutusväljaku vastu protestiallkirju koguma, sest on mures näiteks müra tõttu.

“Loomulikult jagame kohalike elanike muret mürataseme pärast,” lausus kolledži direktor Kalvi Almosen.

Juuni algul valmiski analüüs, mis väidab, et isegi müratõkkevallideta jääb naaberkinnistuteni jõudev müra 20 detsibelli alla normi. “Kuna me kavatseme vallid nagunii ehitada, vähendab see mürataset veel 5–10 detsibelli võrra,” täpsustas Almosen. 

Sisekaitseakadeemial on plaanis rajada autodroomi lärmi vähendamiseks 2,5meetrine müratõkkevall. “Kohalikule kogukonnale on kindlasti oluline seegi, et müravall haljastatakse ja selle välimus annab lisaväärtust kandi ilusale väljanägemisele,” ütles direktor.

Analüüsis on veel välja toodud, et võrreldes praeguse olukorraga hakatakse autodroomil sõiduõppe harjutusi tegema hajutatumalt, seejuures toimub enamik neist lähimatest majapidamisest veel kaugemal kui varem.

Sisekaitseakadeemia plaanitav harjutusväljak aadressil Kooli tee 12 võimaldaks kadettidel drillida autodega 50–90kilomeetrisel tunnikiirusel. Rajal saaks teha libedasõitu, taktikalisi ja alarm­sõidu harjutusi ning korraldada liiklusõpet. Kavandatud on ehitada välja vähemalt 500meetrine teelõik, millel oleks küllalt ruumi arendada 90kilomeetrist tunnikiirust.

Tagasi üles