Juhtkiri: Monoteater kui elu ise

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Täna sünnib Pärnus täiesti uus ja juba enne algust õigustatult omanäoliseks ja põnevaks nimetatud rahvusvaheline teatrifestival “Monomaffia”. Kindlasti teeb see head meelt neile, kes heldimusega meenutavad, kuidas kunagi sai just siin alguse praegu edukalt Rakveres toimuv teatrifestival “Baltoscandal”, millest jäänud tühi koht alles nüüd täidetud saab.

Teatrifestivale toimub Eestis mitu, nii et millegi uudse ja omanäolisega turule tulek pole sugugi kerge ettevõtmine. Ometi paistab, et “Monomaffia” puhul on see erilisus saavutatud ja kui festivalile on eos loodud kindel ja läbimõeldud alus, siis see püsib ja loodetavasti kasvabki.

Festival “Monomaffia” haarab endale niši, mis siiani Eestis täitmata, ning pakub augustikuises, juba jahenevas ja puhutistes vihmahoogudes ligunevas Pärnus vaatamiseks tervelt üheksa monolavastust, milles üks näitleja mängib ühte või mitut rolli ning illustreerib kõige puhtamal kujul teatrikunsti tõde, et just näitleja, tema majesteet komödiant, kui soovite, on see, kes õhtu lõpuks kastanid tulest toob.

Vastne, tänasest laupäevani vältav teatrifestival annab Pärnu suvele juurde tubli annuse kvaliteetkultuuri, mis ei pea sugugi alati surmtõsine olema. Kava on koostatud hea maitsega ning Eesti tugevate monolavastuste kõrval etenduvad Endla teatris ja Tervise kultuurikeskuseski Norra, Soome, Rootsi ja Venemaa monotükid.

“Oled üksi, pead endast andma 100 protsenti ega saa end hetkekski lõdvaks lasta. Pead publiku pihku saama,” ütles “Monomaffia” idee autor ja kunstiline juht näitleja Indrek Taalmaa. Seega annab monoetendus omal moel suunise mis tahes elualal tegutsevatele inimestele: kui midagi teete, andke endast parim ja ärge laske end lõdvaks, kui tahes keeruline ja raske ka poleks!

Märksõnad

Tagasi üles