Läinud nädalal oli hea uudis, et Euroopa suurim regionaallende pakkuv Briti odavlennufirma Flybe avab lennuliini Tartu ja Helsingi vahel. Teade lennuliinist tuli kolmapäeval ja samal hommikul osteti esimesed piletidki. Tartu lennujaamale tähendab see taas rahvusvahelist staatust.
Juhtkiri: Kas septembrikuus lootus uus?
Vahepeal oligi tartlaste seis üsna nukker, kui Air Baltic rahulolematust Tartu lennujaama teenindusega ettekäändeks tuues oma lennukitrapid ära koristas. Tegelik põhjus peitus pigem lennufirma enda nutuses seisus, kuid avalikkuse ees kõlbas kõike Tartu lennujaama kaela veeretada.
Tallinna lennujaam, mille majandada on Eesti regionaallennujaamad, ootab Flybelt muidugi enamat. Miks mitte lennuliini Pärnusse.
Midagi pole teha, aga 16 tundi laevaga Stockholmi ja teist niisama palju tagasi on liiga palju. Ent laevad kiiremini sõitma ei hakka ja lühiajalise töösõidu korral teeb liigne ajakulu tõesti tuska.
Küsimus ongi selles, et kui Pärnust saaks regulaarselt mõistliku hinnaga Stockholmi, siis kui suure lendajate arvuga võiksime arvestada? Vahepealsed suveponnistused olid mõeldud spaahotellidele, kuid ühtlasi selgus seegi, et kuni info lennuühenduse kohta äri- ja tööasjus lennuki kasutajateni jõudis, oli viimane õhusõiduk juba läinud.
Nii võiks Flybe võtta kaaluda lendamise Pärnust Stockholmi ajaloolisele Bromma lennuväljale. Kui lennuliini prooviaeg järelduste tegemiseks on umbes kuus kuud, sobiks ühenduse pidamiseks järgmise aasta kevadsuvine ja varasügisene periood. Kui Pärnusse jõudmise aeg tunduvalt ei lühene, pole lootustki, et siia võiksid lennata needki turistid, kes ühest punktist teise jõudmisel loevad oluliseks soodsat ajategurit. Flybes Pärnu vastu huvi äratamine olgu linnavalitsuse rida.