Pereabikeskus kui superkolija

, sotsiaaltöötaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Siplane.
Andres Siplane. Foto: PP

Monika Luik kirjutas väga põhjalikult sellest, kuidas Pärnu linna sotsiaalhoolekandesüsteem areneb süsteemitult (vt Monika Luik, “(Taand)arengust Pärnu linna sotsiaalhoolekandes”, PP 26.08). Seda on kahtlemata kurb lugeda, sest veel 1990ndatel toodi Pärnu lastekaitset ja hoolekannet tervikuna eeskujuks kogu Eestile.

Luik osutab sellele, et pereabikeskus koliti välja endisest lasteaiast Supeluse 1 ja nüüd kolitakse omakorda ära Tralli lasteaiast. Teatavat ebaratsionaalsust võib täheldada tõesti.

Meenutagem, et Supeluse 1 seisab endiselt tühjana ja nüüd tahetakse pereabikeskus kolida Trallist endisesse lasteaiamajja Rääma 40b ning anda teenuste opereerimine üle MTÜ Pärnu Shalomi Abikeskusele.

Kardetavasti kolimine sellega ei lõpe. Hoiatav märk on 2. juuni Pärnu Postimehes avaldatud Shalomi esindaja Anne Aasa seisukoht, et nendelt kasvandikelt, kes igapäevast leiba austada ei taha, söögipalvet ei nõuta. Võib-olla esindas Shalomi isik, kellel selleks ei olnud voli? Või oli see keeleline äpardus? Kui see aga polnud üks ega teine, on lood professionaalsest sotsiaalteenuse osutamisest päris kaugel.

Mõni inimene väidab, et Pärnu linnavalitsuses tehtavad otsused ei ole läbipaistvad ega ole võimalik aru saada otsustamise meetoditest. Siiski, hoolikal vaatlemisel ja andmete kogumisel saab midagi järeldada. Noorsootöötaja Toomas F. Aru vallandamisel mängisid keskset rolli kogutud allkirjad, mida oli 38. Seega, Pärnu linnavalitsust on võimalik allkirjade keeles kõnetada ja mõjutada.

Shalomi indikatsioon lubab oletada, et seal on personali ja klientuuri vahel konflikt kiire tulema. Üks asi on vältida konflikti teket, mis on ka kahtlemata tubli saavutus, teine aga osutada klientidele teenuseid, mille tulemusena tulevad pereabikeskuse kliendid ühiskonnas paremini toime.

Kui nüüd siiski sotsiaalteenuste osutamisel uues majas konflikti vältida ei õnnestu, teavad pahandatud kliendid või muud linnakodanikud, et 38 allkirja on linnavalitsusele juba argument. Ja allkirjade kogumist oma seisukoha väljendamiseks ei saa keelata. Paraku viib see järjekordselt pereabikeskuse kolimiseni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles