Lapse hiireklikk lisas mobiiliarvetele 150 eurot

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefonid. Foto on illustreeriv.
Mobiiltelefonid. Foto on illustreeriv. Foto: Elmo Riig / Sakala

“Tarbija” toimetusele kirja saatnud pärnulanna maksis kahe aasta jooksul oma teismelise poja mobiiliarvele juurde 150 eurot, kuna poiss oli IQ-testi täites internetti oma mobiilinumbri sisestanud.

“Minu poeg ei klikanud 2009. aastal telefonis, vaid arvutis IQ-testi reklaamile, sisestades sinna oma Tele2 numbri, mille peale tema telefoni hakkasid laekuma perioodilised lingid, mis “lisateenusena” lisasid pere telefoniarvetele iga kuu seitse eurot,” rääkis naine.

Raske lõpetada

Ema tunnistas, et kuna perepaketis on mitu telefoni, millega palju räägitakse, ei uuri ta enne maksmist arveid väga põhjalikult, rida-realt. Seda ebameeldivam oli avastus, kui poja mobiiliarvelt leiti arusaamatu “lisateenus”. Ohtu ei osanud pere karta sellegi pärast, et kõnealusel telefonil pole sõlmitud isegi internetiteenuse kasutamist.

Nüüd leiti poja telefonist hulgaliselt SMSe, mis sisaldasid tundmatut internetiaadressi. Oma sõnutsi pole noormees kunagi sel aadressil käinud.

Kui ema lapse telefoni SMSiga laekunud internetiaadressil klikkas, läks viirusetõrje marru, puudus võimalus aadressi külastada ja järele uurida, mis firma selle taga on, ja “leping” lõpetada.

Viimaks selgus, et “lisateenust” osutab TMG Estonia 1668 (Skill2thrill), mille e-posti aadress on info.ee@skill2thrill.com.

Olukord lahenes pärast korduvat Tele2 esinduses käimist, kuni klienditeenindajal õnnestus “leping” katkestada. Ema ärritab see, et maksis üüratu summa Tele2-le, ja ta süüdistab mobiilifirmat väljapressimises osalemises.

Vahendaja

Tele2 kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov selgitas, et mobiilifirma on kõnealusel juhul teenuse vahendaja, mitte osutaja. Laps tellis oma mobiilinumbrit internetti sisestades, tegu enesele teadvustamata, perioodilise lisateenuse. Enamasti on internetilehel väikeses kirjas vastavad tingimused kirjas, paraku jäävad need tihti kahe silma vahele.

“Oleme omalt poolt kehtestanud perioodiliste teenuste pakkujatele reeglid, mille kohaselt peavad teenuse hind ja kasutustingimused olema väga selgelt välja toodud,” lausus Gorstov. “Tarbijakaitseamet on kehtestanud selliste teenuste suhtes oma reeglid ja Tele2 neid ka rangelt järgib.”

Klient saab perioodilist teenust tellides SMSi, kus on kirjas teenuse maksumus nädalas, ja juhised teenuse peatamiseks.

“Soovitame perioodiliste teenuste tellimisel olla tähelepanelikud ja alati läbi lugeda sellega kaasnevad tingimused,” rõhutas Gorstov. “Tele2 poole pöördub kuus paar klienti, kes mingil põhjusel ei ole märganud teenuse kasutuse tingimusi. Läheneme sellisel puhul juhtum juhtumi haaval ning katsume kliendi murele koos lahenduse leida.”

Tarbijakaitse hoiatab

Tarbijakaitseamet edastab kooliaasta alguses soovitused, et lapsele soetatud mobiiltelefon ei põhjustaks meelehärmi laekunud kopsaka arve kujul.

Üks suurte telefoniarvete tekitajaid on mobiiltelefonil tellitav meelelahutus. Enamikus mobiilides on küll juba algul sees mõni mäng, telefonihelinad ja taustapildid. Paraku jääb lastele neist sageli väheks.

Keskkondi, mis pakuvad meelelahutusliku sisuga teenuseid mobiilile, on palju ja suurem osa neist nõuab liitumist. See tähendab aga, et ühe helina, mängu või pildi tellimisega ühinetakse klubiga, kuhu kuulumise eest iga kuu tasuda tuleb.

Ülekulude vältimiseks tasub lapsevanematel uurida operaatoritelt kõnearvete ohjamise meetodeid.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles