Saada vihje

Õpilased saavad end koolikoka rolli panna

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Veste Roosaar
Copy
Rääma põhikooli lapsed koolisööklas.
Rääma põhikooli lapsed koolisööklas. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Tervise arengu instituut kuulutab viiendat korda välja õpilaste loovtööde konkursi „Söögivahetund”, mille tänavune teema on „Kui mina oleksin koolikokk”.

Konkursi projektijuht Reelika Viitamehe sõnul on konkursi eesmärk tekitada kooliõpilaste seas diskussiooni koolisöögi teemadel. „Tahame, et konkurss aitaks väärtustada koolikokkade igapäevast tööd ja nende panust tervislike koolilõunate valmimisel. Noored saavad oma tööde kaudu näidata, millist menüüd nemad kokana valmistaksid või mida nad ise kokana teisiti teeksid,” lausus Viitamees. „Kindlasti saame palju kasulikku tagasisidet ja uusi ideid.”

Konkurss on mõeldud kõigile kooliastmetele ja tööde tehnikale piiranguid ei ole – pilt võib olla joonistatud käsitsi või arvutil, kokku kleebitud kollaažina või olla hoopis video vormis. Hindamisel arvestab žürii töö ideed, loomingulisust ja originaalsust.

Koolitoidu kvaliteedi ja kokkade professionaalsuse tõstmiseks jätkub loovtööde konkursiga samal ajal sööklaperele mõeldud võistlus „Parim koolisöökla”, mille finaal peetakse 4. novembril. Augustis ja septembris toimusid maakondades koolikokkade koolitused, mis olid sel aastal suunatud toidu maitse ja serveerimise parandamisele. Nii teoreetilist kui praktilist osa hõlmanud koolituste põhiteema oli puu- ja köögiviljade kasutamine ning kalatoitude valmistamine.

Konkursi „Söögivahatund” tööde esitamise tähtaeg on 24. oktoober, parimad tööd valib žürii välja 28. novembriks. Konkursi tingimused leiab veebilehe www.terviseinfo.ee rubriigist „Konkursid”. Parimate töödega osalenud õpilastele on auhindadeks MP3-mängijad ja raamatupoe kinkekaardid. Parima video esitanud grupile on auhinnaks LCD teler, mis jääb klassi või kooli käsutusse.  

2010. aastal osales konkursil kokku 550 tööd.
 

Tagasi üles