Majandusminister Juhan Partsi hinnangul oleks Rail Balticu projektist kasu kogu Eestile.
Valitsus andis neljapäeval heakskiidu jätkata Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühenduse rajamise kavaga Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassil.
Majandusminister Juhan Partsi hinnangul oleks Rail Balticu projektist kasu kogu Eestile.
Valitsus andis neljapäeval heakskiidu jätkata Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühenduse rajamise kavaga Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassil.
Minister Parts ütles Vikerraadio saatele "Uudis+", et selle otsuse aluseks on kaks aastat läbi viidud uuring Eesti, Läti ja Leedu valitsuse ning Euroopa Komisjoni poolt, vahendas ERRi uudisteportaal.
Parts rääkis, et kuigi Lõuna-Eesti inimestel on tekkinud küsimusi, miks otsustati trass rajada läbi Pärnu, siis üle Tartu oleks see projekt rahaliselt perspektiivitu. "See on sada kilomeetrit pikem ja see muudab kogu selle tulevase võimaliku raudtee perspektiivi. Täna on see seisukoht, et kui me seda trassi tahame sellisel kujul - Euroopa rööpmelaiuse ja teatud kiirustega, on see ainult võimalik kõige lühema trassiga. See trass läheb läbi Pärnu," selgitas ta.
Minister kinnitas, et mõistab Kagu- ja Lõuna-Eesti murekohti, kuid põhiküsimus on selles, kas projekt realiseerub. "Kui ta realiseerub, võidab sellest kogu Eesti. Alternatiiv on see, et projekt ei realiseeru ja siis kaotab kogu Eesti," märkis Parts.