Majandusminister: Rail Balticust võidaks kogu Eesti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Raudtee. Foto on illustreeriv.
Raudtee. Foto on illustreeriv. Foto: Ants Liigus

Majandusminister Juhan Partsi hinnangul oleks Rail Balticu projektist kasu kogu Eestile.

Valitsus andis neljapäeval heakskiidu jätkata Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühenduse rajamise kavaga Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassil.

Minister Parts ütles Vikerraadio saatele "Uudis+", et selle otsuse aluseks on kaks aastat läbi viidud uuring Eesti, Läti ja Leedu valitsuse ning Euroopa Komisjoni poolt, vahendas ERRi uudisteportaal.

Parts rääkis, et kuigi Lõuna-Eesti inimestel on tekkinud küsimusi, miks otsustati trass rajada läbi Pärnu, siis üle Tartu oleks see projekt rahaliselt perspektiivitu. "See on sada kilomeetrit pikem ja see muudab kogu selle tulevase võimaliku raudtee perspektiivi. Täna on see seisukoht, et kui me seda trassi tahame sellisel kujul - Euroopa rööpmelaiuse ja teatud kiirustega, on see ainult võimalik kõige lühema trassiga. See trass läheb läbi Pärnu," selgitas ta.

Minister kinnitas, et mõistab Kagu- ja Lõuna-Eesti murekohti, kuid põhiküsimus on selles, kas projekt realiseerub. "Kui ta realiseerub, võidab sellest kogu Eesti. Alternatiiv on see, et projekt ei realiseeru ja siis kaotab kogu Eesti," märkis Parts.

Tagasi üles