Tsiklitel tähesõidud Pärnusse 1.

Olaf Esna
, bibliofiil
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oskar­Veldeman (keskel) pälvis mootorratturina kolmel korral riigivanema auhinna.
Oskar­Veldeman (keskel) pälvis mootorratturina kolmel korral riigivanema auhinna. Foto: Olaf Esna erakogu

Juba aastaid kujuneb Pärnust kahel päeval aastast Eesti mootorratturite pealinn. Tuhanded tsiklimehed avavad ja lõpetavad sõiduhooaja just siin. Kuidas motohullus pärnakateni jõudis?

Suhteliselt odav ja käsitsusviisilt lihtne sõiduriist levis Eestis kiiresti. 1921. aastal oli riigis 57 mootorratast, neli aastat hiljem 306 ja 1931. aastal juba 550. Seega oli masinate arv kümne aastaga kümnekordistunud! 1936 oli nii soolo- kui külgkorviga sõiduriistu koguni 1211 ehk viie aastaga oli nende koguarv kasvanud üle kahe korra.

Monte Carlo tähesõidust võeti eeskuju ja nii saidki alguse motoklubi traditsioonilised tähesõidud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles