Vene kool hoiab projektitööga lugemise kunsti elus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Veste Roosaar
Copy
Pärnu Vene gümnaasium jätkab traditsiooniks saanud projektitööga, nüüd keskendutakse kirjandusele - et lugemise kunst ei sureks välja.
Pärnu Vene gümnaasium jätkab traditsiooniks saanud projektitööga, nüüd keskendutakse kirjandusele - et lugemise kunst ei sureks välja. Foto: Erakogu

Vene gümnaasiumi õpetajad Tamara Gordina ja Leili Sägi viibisid neli päeva Saksamaal Nordrhein-Westfaleni liidumaal Borkeni linnas, põhjuseks uus rahvusvaheline Comeniuse projekt, mis sedapuhku kantud kirjanduse teemast.

“Kuna on üldteada fakt, et noored ei armasta lugeda, otsustasime seekord lõimida kõik projektitegevused lugemisrõõmu ja eneseavastamisega läbi kirjanduse,” rääkis Leili Sägi. “Teiselt poolt on meie projekt pühendatud Eesti noorsookirjanduse ühele tähtteosele, Oskar Lutsu “Kevadele”, mille esimese osa ilmumisest täitub järgmisel aastal juba terve sajand.”

Kolmele eri ajastutel ilmunud teosele üles ehitatud projektitegevustes lahatakse Sägi ütlust mööda noorteprobleeme ja väärtushinnanguid, kõrvutatakse ja võrreldakse, tehakse üldistusi. “Oleme lisaks valinud eesti kirjandusest möödunud sajandi kuuekümnendate aastate menuki, Silvia Rannamaa “Kadri. Kasuema” ning nüüdisaja noore kirjaniku Mare Sabolotny “Kirjaklambritest vöö”,” rääkis ta ja lisas, et nende Saksa partneridki on valinud kolm noorsooraamatut eri ajastutest.

Vene kool koos partnerkooli, Borkeni Berufkollegi kolleegidega kavandas üksikasjaliku tegevuskava, mis aitab kahe aasta jooksul projekti eesmärke saavutada. Esimesel aastal loevad mõlema kooli noored teoseid, tutvustavad neid blogis oma partneritele, korraldavad arutlusi, külastavad eri teatrites noortelavastusi.

Aasta pärast nii Eestis kui ka Saksamaal kohtudes on rühmatöödena kavas loovtegevused enim meeldinud teosekatkendite põhjal, tegevustiku ja probleemide sidumine tänapäevaga. Eestis aitavad sellele kaasa muuseumitunnid ja programmid, näiteks Palamuse kihelkonnakoolimuuseum, Eesti Rahva Muuseum, A. Särevi kortermuuseum Tallinnas, O. Lutsu muuseum Tartus.

“Teoste lähendamisel õpilastele kasutame ka draamametoodikat, mis arendab inspiratsiooni,” kirjeldas Sägi. Peale selle teevad noored Nukufilmi lastestuudios Tallinnas kuue teose põhjal lühikesed animafilmid ja kõik ühistegevused on kavas filmilindile jäädvustada.

“Praegu loevad meie kooli õpilased usinalt “Kevadet” eesti keeles, täidavad elektroonilisi tutvumisankeete ja valmistuvad saksa õpilastele Skype’is eesti keelt õpetama,” sõnas Sägi. Novembri hakul sõidavad projektis osalejad VAT Teatrisse “Kirjaklambritest vööd” vaatama.

Sägi avaldas lootust, et järgneva kahe aasta jooksul suureneb projektis Reading is a Pleasure. Learn about yourself through Literature” osalevate noorte valmisolek elus toime tulla, arenevad iseseisva õppimise, inglise keele ja koostööoskused.
 

Märksõnad

Tagasi üles