Külarahvas sooviks koos Rail Balticuga uut sildagi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saarde valla Metsaääre küla vanem Urmas Isand seisab üle Reiu jõe külla viival ­sillal, mille kandevõime on vaid 2,5 tonni ja mida Rail Balticu ehitajad sellisena kasu­tada ei saa.
Saarde valla Metsaääre küla vanem Urmas Isand seisab üle Reiu jõe külla viival ­sillal, mille kandevõime on vaid 2,5 tonni ja mida Rail Balticu ehitajad sellisena kasu­tada ei saa. Foto: Urmas Luik

Ligemale 250 elanikuga Metsaääre küla on külavanem Urmas Isanda jutu järgi pöördunud külast läbi joonistatud kiirraudtee Rail Balticu murega kõikvõimalike instantside poole, kuid saanud ümmargused vastused.

Nüüd Saarde (varem Surju) vallas on linnast kiviviske kaugusele jääv Metsaääre küla kujunenud talukoha ümber peamiselt suvilakooperatiivist, kauni looduse rüppe on tulnud elama noori peresidki. Nende kodurahu ­rikkus teadmine, et Tallinnast Pärnu kaudu Riiani kavandatud Rail Baltic poolitab nende küla.

Metsaääre külla saab sõita Valga–Uulu maanteelt ära pöörates üle Reiu jõe, millele ehitatud kahe ja poole meetri laiune sild kannatab vaid sõiduauto raskust. Päästeamet, kiirabi ja prügiveoauto sedakaudu Laadi paisu juurest edasi ei pääse, sest silla kandevõime on kaks ja pool tonni. Nende tee külla kulgeb Seljametsa teelt läbi metsa ja on tunduvalt pikem, kuid Rail Baltic mõjutab liiklust selgi marsruudil.

Tagasi üles