Kuu aega tasuta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maapiirkondades raskendavad liikuvust muu hulgas transpordisüsteemi puudulikkus, ebaadekvaatne liikumiskeskkond ja transpordi kulukus.
Maapiirkondades raskendavad liikuvust muu hulgas transpordisüsteemi puudulikkus, ebaadekvaatne liikumiskeskkond ja transpordi kulukus. Foto: Ants Liigus

Selle aasta 1. juulist saab 11 maakonnas sõita maakondlikel bussiliinidel ilma piletita. Olgugi et esialgne plaan nägi ette kõikides maakondades tasuta sõitu ja selleks eraldati vastav raha, otsustas mõni neist enda piirkonna eripärasid arvesse võttes sellest võimalusest loobuda.

Tasuta ühistranspordil on mitu plussi, samal ajal on selge, et tasuta sõit ei ole ainus tegur, mis paneb inimesi autost bussi kolima. Maal saab määravaks seegi, kuivõrd tihti vajalikud bussid käivad, mis ajal nad sõidavad. Seetõttu tulebki ühistransporti vaadata ühtse süsteemina. Esimene suur samm – piletita sõit – on nüüd astutud, asi peab arenema kohalikul tasandil.

Tagasi üles