2015. aasta jaanilaupäeval avastasid sadamatöötajad, et AS Pärnu Laevatehase kai ääres on hakanud vajuma külili äsja remondist tulnud, Rootsist pärit parvlaev Harley Davidson I. Sellest ajast on laevatehase pea kohal rippunud laevaomaniku ligemale 850 000eurone nõue, mis aga kolmeaastase vaidluse järel pea kümme korda väiksemaks kaubeldi.
Sadamas uppunud laeva saaga sai lõpu
Laeva külilivajumine on siiani müsteerium. Asjaosalised süüdistasid igatahes üksteist: Rootsi laevaomanik Byggmetoder Scandinavia AB pidas juhtunu süüdlaseks just laevatehast ja nõudis Pärnu ettevõttelt 650 000 eurot laevale tekitatud kahju ja 197 000 eurot viivist.
Rootslaste hinnangul lasi laevatehas aluse liiga kiiresti vette, kuigi läänenaabrite veeteede amet olla seda keelanud.
Laevatehas, mis on kahtlustanud juhtunus suisa santaaži (politsei ei hakanud juhtumit menetlema), nõudis omakorda Rootsi laevaomanikult vastu 144 300 eurot.
Suurtest hagidest hoolimata õnnestus pooltel suve jooksul vaidlus kokkuleppega lahendada. 10. juulil saatsid ettevõtted kohtule kompromisslepingu, mille järgi maksab laevatehas Rootsi ettevõttele kahe aasta jooksul 70 000 eurot, ja sellega loetakse vaidlus lõppenuks. Samuti läheb laevatehasele Harley Davidson I omandiõigus.
Kokkulepe jõustus 22. augustil.
Pooled ei soovinud kokkulepet kommenteerida. Laevatehase juhataja Aivo Lind üritas miskipärast väita, et sellist kokkulepet pole sündinudki. „See, kuhu ma oma allkirju panen, pole teie asi,“ kostis Lind küsimuse peale, miks ta allkiri siis nimetatud lepingul all on.
Rootsi ettevõtet esindanud vandeadvokaat Priit Palmiste teatas, et kokkulepete täpne sisu on konfidentsiaalne.