Sorgu nagu meretee tuhkatriinu ootab ametnike võlukepikest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sorgu tuletorn ­valmis 1904. aastal ja on veeteede ameti töötav navigatsioonimärk.
Sorgu tuletorn ­valmis 1904. aastal ja on veeteede ameti töötav navigatsioonimärk. Foto: Silvia Paluoja

Napilt viie hektari suuruse Sorgu saare ümbruse madalikule on põrutanud mitu laeva, nende hulgas Pärnu sadamasse segalastiga teel olnud Saksa aurik Mosel. Päevaleht (28. detsember 1930) kirjutas, kuidas Balti päästetalituse laevad ja kohale toodud töölised 900 brutoregistertonniga alust lahti päästsid. Ega asjata märgitud väga vanadel laevakaartidel Sorkholmi kui hukatust ja leina toovat saart ning mõistetav, et veeteede amet (VTA) peab Sorgu tuletorni Pärnu-suunalisel laevateel tähtsuselt esimese järgu navigatsioonimärgiks.

Aga uue haldusjaotuse järgi Pärnu linna Sorgu saar on nagu tuhkatriinu, mis ootab aastaid ametnike võlukepikest. Kuigi keskkonnaamet väidab, et seal saab kogeda tõelist meresaarele omast ökosüsteemi, on jäänud tegijaks VTA, mis haldab 0,62 hektari suurust ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ­valitsusalasse jäävat Sorgu tule­torni kinnistut.

“Sorgu saarel on meie prioriteet tuletorni korras hoida, ­kuna tegemist on vajaliku navigatsioonimärgiga ohutu laevaliikluse tagamisel,” kinnitas VTA kommunikatsioonijuht Jane Niit.

Märksõnad

Tagasi üles