Munalaiu ja Kihnu sadama lugu

Kalev Vilgats
, Pärnu Postimehe arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vast ­valminud Munalaiu sadam, foto on tehtud 14. augustil 1998.
Vast ­valminud Munalaiu sadam, foto on tehtud 14. augustil 1998. Foto: Henn Soodla

Augustisse 1998 ehk aega 20 aastat tagasi mahtus üks üsnagi märkimisväärne sündmus. Nimelt avasid peaminister Mart Siimann, teede- ja sideminister Raivo Vare Munalaiu ja Kihnu sadama.

Maavanem Toomas Kivimägi kiitis Eesti regionaalpoliitikat ja tõdes, et riigi toeta poleks neid sadamaid ehitatud, kuigi vajadus oleks palju suurem kui Eesti riigi võimalused. Munalaidu kulus 3,5 miljonit krooni ja maavanem polnud kitsi tunnustusega, et nii väikese rahaga tehti korralik sadam. Siimann lisas, et Munalaiu sadam on talle esimene merevärav avada, mistõttu jääb üritus meelde.

Pärast lindilõikamist Munalaius viis praam tähtsad isikud ­Kihnu, kus avati Kihnu sadam. Sel puhul oli peaministril võimalus lüüa Kihnu Jõnnile kuulunud laeva Rock City kella. Maavanem vaatas kui kaevu, sest need olid esimesed investeeringud Munalaiu ja Kihnu sadamasse, millega alles pandi alus nende arendamisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles