Kauri tõehetk jõuab kätte laupäevaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Roolimees Egon Kaur ja tema kaardilugeja Erik Lepikson peavad hooaja viimasel võidusõidul, Walesi rallil külma närvi säilitama.
Roolimees Egon Kaur ja tema kaardilugeja Erik Lepikson peavad hooaja viimasel võidusõidul, Walesi rallil külma närvi säilitama. Foto: WRC Academy

Rallisõitjate WRC Akadeemia karikavõistlustel edestab liidrikohta hoidev pärnakas Egon Kaur enne viimast võidukihutamist Walesi teedel lähimat jälitajat 20 punktiga.

“Walesi rallil võib kõike juhtuda, seal ootab sõitjaid ees pöörane trass, kus kitsaste kruusateede ääres varitsevad ohtlikud kraavid,” rääkis 24aastane Kaur. “Olen Walesi ralliga kolmel aastal hooaja lõpetanud ja kõigil kordadel katkestanud. Minu suurim konkurent Craig Breen sõidab aga kodustel teedel.”

Võimas avalöök Portugalis

Üheksandat hooaega võidusõiduauto rooli keerava Kauri sportlaskarjääris saabus murdepunkt aasta algul, kui ta pääses rallisõitjate WRC Akadeemiasse.

Oma ala suurmeistrite käe all autoralli tipptasemel koolitust saavate sportlastel avanes võimalus startida maailmameistrivõistluste kuuel etapil esiveolistel Ford Fiesta R2 autodel ja sarja võitjat ootab poole miljoni eurone stipendium.

Mullune Eesti meister Kaur ja tema kaardilugeja Mait Laidvee tegid hooajale võimsa avalöögi märtsi viimasel nädalal Portugali rallil. Ülekaaluka esikoha saanud eestlased sõitsid kindla peale ja suuri riske ei võtnud

“Vahepeal tundsin küll soovi oluliselt tempot tõsta, kuid suutsin end taltsutada, sest kunagi ei või teada, millal saatuslik kivi järgmise kurvi taga sind ootab,” rääkis Kaur toona . “Oli väga keeruline võistlus, enne iga kiiruskatset vaagisime, mis meid ees ootab, ja vastavalt olukorrale valisime tempo. Suutsime sõita nii, et ei lõhkunud ainsatki rehvi. Ka meie põhikonkurendid pääsesid tervete rehvidega, kuid nad sõitsid lihtsalt rajalt välja.”

Eestlastest said favoriidid

Enne teist võidusõitu, Sardiinia rallit avaldasid korraldajad pressiteate, kus Kauri kohta öeldi, et tegu on WRC Akadeemia sarja avaetapi üllatusvõitjaga.

Kolm päeva hiljem selgus, et eestlased polegi enam üllatajad, vaid selged favoriidid.

Väärib meenutamist, et Playboy Estonia Rally Teami liikmed Kaur ja ta uus paarimees Erik Lepikson startisid viimasele võistluspäevale neljandalt kohalt, sest meeste plaan oli sõitu Itaalia mägistel teedel rahulikult võtta.

Samal ajal tegid konkurendid kõik selleks, et eestlased liidrikohale tõuseks.

“Tegelikult oli see, mis Sardiinias toimus, pisut uskumatu,” meenutas Kaur. “Pärast esimese päeva väljasõitu ei oleks küll lootnud, et võidame etapi. Ju siis oli hea, et saime oma vitsad kohe kätte. Taas sai selgeks et tuleb leida sobiv tempo, sest maksimumiga pannes kipuvad autod raja äärde jääma.”

Kahest järjestikusest rallivõidust hamba verele saanud Kaur ütles enne Soome rallit, et kuigi edu järgmiste meeste ees on juba päris veenev, läheb ta oma suurt unistust täitma.

Sündmusterohke avapäeva järel neljandal positsioonil olnud eestlased suutsid teise päeva õhtuks Craig Breeni järel teisele positsioonile tõusta.

Enne viimast kiiruskatset lahutas Breeni ja Kauri vaid 0,3 sekundit. “Otsustasime Erikuga, et tulgu mis tuleb, kuid Soome MM-ralli klassivõidust me ilma võitluseta ei loobu, ja võtsime riski läbida viimane katse nii-öelda flat out tempos,” meenutas Kaur. “Risk sai rikkalikult tasutud, kolmas võit WRC Akadeemias on rohkem, kui me unistada oleks osanud.”

Saksamaal purunes rehv

Sarja kindlate liidritena Saksamaa asfaldirallile läinud Kaur ja Lepikson pidid leppima alles kaheksanda tulemusega. Enne viimast katset viiendat positsiooni hoidnud Kaur rääkis, et “tänu” rehvi purunemisele kukkusid nad kolm kohta tahapoole.

“Viimasel katsel läks meil rehv, käisime ka sügavast kraavist läbi,” ütles Kaur. “Meie jaoks oli kehv lõpplahendus see, et lähim konkurent Breen sai siit võidu ja vähendas kõvasti vahet ja meie tema sõitu mõjutada ei saanud.”

Saksamaa ralli järel oli Kauri ja Lepiksoni kontol 92 ning Breenil ja tema kaardilugejal Gareth Robertsil 66 punkti.

Prantsusmaal tuli katkestada

Sarja viienda etapi, Prantsusmaa ralli võitsid Alastair Fisher ja Daniel Barritt, kuid karikasarja liidrid Kaur ja Lepikson katkestasid.

“13. kiiruskatsel läks ühes paremkurvis auto tagaots libisema ja me sõitsime esiotsaga mullavalli,” selgitas Kaur õnnetust. “Eest lõi õli välja ja edasi ei saanud enam sõita.”

Kui eestlased olid mängust väljas, proovis Breen iga hinna eest rallivõiduni jõuda. Breen võitis avapäeval kaheksast katsest kuus, mis garanteerisid talle kuus boonuspunkti, ja päeva lõpuks oli tema edu teisele kohale tõrjutud hispaanlase Yeray Lemesi ees tervelt 24,6 sekundit.

Ometi ei osanud hasartne iirlane soodsat olukorda ära kasutada. Võidusiht silme ees, kaotas Breen auto üle kümnendal katsel kontrolli ja sõitis rajalt välja. Tema roolitud Ford Fiesta R2 sai niipalju kannatada, et sõitu jätkata ei olnud võimalik.

“Walesis tuleb raske katsumus, kuid lohutame end sellega, et põhikonkurent Breen peab sarja võitmiseks meist tunduvalt rohkem riske võtma,” ütles Kaur. “Usun, et suudame Erikuga pingele vastu panna.”

 

Edetabel

WRC Akadeemia punktitabel enne viimast etappi.

1. Egon Kaur (EST) 92

2. Craig Breen (IRL) 72

3. Yeray Lemes (ESP) 56

4. Alastair Fisher (GBR) 46

5. Brenden Reeves (AUS) 36

6. Jan Cerny (CHE) 33

Andmed: WRC

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles