Bussipeatuse asukoht tõmbas suurprojekti umbsõlme (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
OÜ Pärna­mäed pidi äri avamise eel rajama parkla ja ümber ehitama riigi omanduses teeosa. Projekteeritav 2+2 maantee läheb neist kaugelt ­möö­da.
OÜ Pärna­mäed pidi äri avamise eel rajama parkla ja ümber ehitama riigi omanduses teeosa. Projekteeritav 2+2 maantee läheb neist kaugelt ­möö­da. Foto: Urmas Luik

Bussipeatuse asukoht maal mõjutab paljude harjumusi, aga veel rohkem lähtub vajadusest, et sinise sildiga post jääks kodu või töökoha lähedale. Seda tõestab vaiete hulk, mis on esitatud maanteeameti kavatsuse peale muuta Rae ja Reiu kooli peatuse asukohta ning kaotada Reiu tee bussipeatus, sest see ei sobi Via Baltica neljarealiseks kavandajate mõttega.

“Läbiv joon asjaajamises on, et meiega ei pea arvestama, nemad maanteeametis on spetsialistid, kuid tervikpilti pole siinmail ilmselt kellelgi,” nendib MTÜ ­Külaselts Pulverki juhatuse liige Reet Sai, kes 28. augustil edastas maanteeameti planeeringuosakonnale, Pärnumaa ühistrans­pordikeskusele (PÜTK) ja Häädemeeste vallavalitsusele Reiu, Laadi ja Mereküla elanike paarisaja allkirjaga vaide projekteerimis­tingimuste korralduse peale.

“Rae ja Reiu bussipeatus on projektlahenduses kajastatud, aga nende asukohta on võrreldes praegusega pisut muudetud,” kinnitab maanteeameti planeeringuosakonna juhataja Andres Urm. Tema sõnade kohaselt ­tuleb peatuste asukohti muuta nõuetest lähtudes ja põhimaanteele bussipeatuste piirkonda on kergliiklejatele kavandatud eritasandilised läbipääsud.

Tagasi üles