Rehvide taliolümpia

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Oma auto rehvide pidamist oleks mõttekas kontrollida autokoolide spetsiaalsetel libedaradadel.
Oma auto rehvide pidamist oleks mõttekas kontrollida autokoolide spetsiaalsetel libedaradadel. Foto: Ants Liigus

Ajakiri Tehnikamaailm avaldas Soomes tehtud põhjalikud talverehvide testide tulemused. Prooviti kümne firma naast- ja üheksa firma lamellrehve, ühises arvestuses tehti nendega kõikvõimalikke katseid ja mõõtmisi ning jõuti resümee ehk rehvide taliolümpia autasustamiseni.

Pakume libedahakusel ajal sellest suurest tööst retrospektiivi meiegi. Võimalik, et aitame kellelgi uusi talverehve valida, ja ehk kummutame mõne naast- ja lamellrehve puudutava müüdi.

ABS-pidurdus jääl

1. Continentali naast

2. Nokiani naast

3. Bridgestone’i naast

(parima lamellina Michelin 5.)

Kiirendamine jääl

1. Continentali naast

2. Bridgestone’i naast

3. Nokiani naast

(parima lamellina Michelin 9.)

Möödumiskatse jääl

1. Bridgestone’i naast

2. Continentali naast

3. Nokiani naast

(parima lamellina Michelin 11.)

Juhitavus jääl

1. Bridgestone’i naast

2. Nokiani naast

3. Pirelli naast

(parima lamellina Bridgestone 6.)

ABS-pidurdus lumel

1. Pirelli naast

2. Continentali naast

3. Bridgestone’i naast

(parima lamellina Continental 6.)

Kiirendamine lumel

1. Bridgestone’i naast

2. Continentali lamell

3. Continentali naast

Möödumiskatse lumel

1. Pirelli naast

2. Nokiani lamell

3. Continentali lamell

Juhitavus lumel

1. Nokiani naast

2. Continentali lamell

3. Continentali naast

ABS-pidurdus märjal asfaldil

1. Agi naast

2. Vredesteini naast

3. Dunlopi lamell

Möödumiskatse märjal asfaldil

1. Vredesteini naast

2. Agi naast

3. Kumho lamell

Juhitavus märjal asfaldil

1. Vredesteini naast

2. Continentali naast

3. Hankooki naast

(parima lamellina Goodyear 5.)

Möödumiskatse kuival asfaldil

1. Vredesteini naast

2. Agi naast

3. Kumho lamell

Juhitavus kuival asfaldil

1. Agi naast

2. Hankooki naast

3. Kumho lamell

Müratase

1. Michelini lamell

2. Bridgestone’i lamell

3. Continentali lamell

(parima naastuna Continental 10.)

Kütusekulu

1. Nokiani naast

2. Dunlopi lamell

3. Bridgestone’i naast

Ja lõpuks mitmevõistluse pjedestaal

1. Continental ContilceContacti naastrehv. Koondhinne 8,7. Plussid: pidamine jääl ja lumel, juhitavus igasugustes oludes, miinuseks veeretakistus.

2. Nokian Hakkapeliitta 7 naastrehv. Koondhinne 8,4. Plussideks pidamine ja juhitavus jääl ja lumel, miinuseks keskpärasus asfaldil.

3. Bridgestone Noranza 2 Evo naastrehv. Koondhinne 8,3. Plussid: pidamine jääl ja lumel ning veeretakistus, miinuseks keskpärasus asfaldil.

Parima lamellrehvina Michelin X-Ice X12 koondhindega 7,6 paremusjärjestuses 8. Plussid: ühtlased omadused ja müratase, miinus: pidurdamine märjal asfaldil.

Märksõnad

Tagasi üles