Postuumselt rehabiliteeritud*

Heiko Leesment
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pungi surmast rääkida on liialdus ja seda tõestas Pärnu linnavalitsus hiljutise rahaeraldusega.
Pungi surmast rääkida on liialdus ja seda tõestas Pärnu linnavalitsus hiljutise rahaeraldusega. Foto: Andres G. Adamson

Punkmuusika surmast on räägitud juba umbes neli aastakümmet ja esimene ning ilmselgelt seni kõige laiema levikuga kontrasõnum oli Šoti punkbändi The Exploited album pealkirjaga “Punk’s Not Dead”. Hoolimata varasest surmateatest on 1970ndatel kaela kandma hakanud subkultuur endiselt toonuses nii globaalselt kui näiteks Pärnu kultuurielus.

The Exploitedi mainimine selles kontekstis pole sugugi juhuslik, sest selle lugematu kord koosseisu vahetanud kvarteti mõju maailmale on raske alahinnata. Näiteks sellesama raha eest, mis nende esimeste albumitega teeniti, sillutati Euroopas karjäär toona alustavale USA kooslusele nimega Metallica.

Sindis said aastaid hiljem šotlaste kollektiivi nimest innustust noored, kes panid bändi nimeks (lemmikbändile kummardust tehes) The Tuberkuloited. Ja äsja elutöö talletamiseks loomestipendiumi saanud Pärnu punk­legendi ja kohaliku pungiskeene ikooni Aadu Sitapea loominguski on need mõjud selgelt tajutavad. Ilmselt on ­Aadu, tema toonased kamraadid ja nende The Exploitedi lembus “süüdi” selles, et Pärnu erinevalt muude linnade pungiskeenest vähemalt 1990ndatel ja 2000ndatel väärtustas väga The Exploitedit nii muusika kui ka välimuse vaates.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles