Eksperdi arvates mõjutab Rail Baltic loodust märgatavalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinnast läbi Pärnu Lätti kulgev kiirraudtee Rail Baltic muudab märkimisväärselt meie maastikupilti.
Tallinnast läbi Pärnu Lätti kulgev kiirraudtee Rail Baltic muudab märkimisväärselt meie maastikupilti. Foto: Rbestonia.ee

Tallinna halduskohus kuulutas reedel, 7. septembril välja otsuse, mis tehti MTÜ Eesti Looduskaitse Seltsi, MTÜ Avalikult Rail Balticust (ARB) ja Kohila vallavalitsuse kaebuse arutelu järel. ­Hagejad nõudsid kiirraudtee Rail Baltic maakonnaplaneeringute tühistamist. Avalik kohtuistung toimus Eesti rahvale saatuslikul kuupäeval, 23. augustil.

Tallinna halduskohus ei rahuldanud hagejate taotlust, mispeale ARB esindaja Priit Humal teatas, et otsus kaevatakse edasi, sest vaidlustatud maakonnaplaneeringute menetluses jäeti mõndagi tähelepanuta, näiteks ei uuritud põhjalikult olemasoleva raudteekoridori kasutusvõimalusi.

Kohtuotsuses on märgitud, et pooled on eriarvamusel Harju-, Rap­la- ja Pärnumaad läbiva raudteekoridori asukoha valikus. Peamine vaidlusküsimus on maakonnaplaneeringutele tehtud keskkonnamõju strateegiline hindamine, üleeuroopalise looduskaitsevõrgustiku Natura alade hindamise nõuetekohasus ja järelevalve tegija pädevus.

Tagasi üles