Peterburi kammerkoori dirigenti hämmastas maakiriku akustika

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Peterburi kammerorkester andis muusikafestivali Musica Hymnis ühe kontserdi Pootsi-Kõpu kirikus, esiplaanil festivali kunstiline juht, tšellist Allar Kaasik.
Peterburi kammerorkester andis muusikafestivali Musica Hymnis ühe kontserdi Pootsi-Kõpu kirikus, esiplaanil festivali kunstiline juht, tšellist Allar Kaasik. Foto: Silvia Paluoja

Pahura sügisnäoga pühapäeva pärastlõunal täitus Pootsi-Kõpu Püha Kolmainu kirik publikuga, keda ei häirinud teadmata ajaks kadunud vool, elektrivalgust asendasid kahes lühtris mitu­kümmend pärisküünalt. Vool ­tuli tagasi nagu käsu peale just siis, kui väikese maakiriku uksest astusid sisse erakordsed külalisülesastujad, Peterburi Fjodorovi Jumalaema peakiriku kammerkoori lauljad, kes olid oma esimesel välis­esinemisel ja -reisil, seekord siis Eestisse.

Eelmisel päeval oli David Oistrahhi festivali külaline, muusikafestivali Musica Hymnis peaesineja Peterburi kammerkoor andnud kontserdi Tallinnas Püha Siimeoni ja naisprohvet Hanna kirikus koos festivali kunstilise juhi, tšellokunstnik Allar Kaasikuga.

Hingeülendava tunnise kontserdi elamust pole võimalik sõnadesse panna, kammerkoori esituses kõlas Inglise helilooja John Taveneri ja nõukogude ajal elanud Venemaa heliloojate sakraalmuusika, aga ka Johannes Bleive ja Arvo Pärdi looming. Kaasik tšellol ja Fjodorovski katedraali ülempreester Aleksandr Sorokin vahetekstide lugejana esitasid asjatundjate hinnangul erakordse teose, Viktor Jakimovski “Psalmi 22” tšellole ja lugejale.

Tagasi üles