Talverehvide vahetus kogub tuure

Joosep Laik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Naastrehvidega auto. Foto on illustratiivne.
Naastrehvidega auto. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks

15. oktoobrist on lubatud naastrehvidega sõita.

“See aasta on soojem oktoober ja järjekorrad lühemad. Aga toimetame juba usinalt. Teenindame umbes 40–50 autot päevas. Eks talv ja libe tule nii või teisiti ja ikka ootamatult,” ütles rehvivahetusega tegeleva osaühingu Habiter juhatuse liige Toomas Aron.

Naastrehvidega on Eestis lubatud sõita 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude korral kasutada naastrehve 1. oktoobrist 30. aprillini. Aasta läbi tohib sõita lamellrehvidega, mille tähistus on M+S, MS, M.S. või M&S.

“Naastrehv on miinuskraadidel kohe töövalmis, lamell tahab ärkamisaega. Vahet võiks teha lamellidelgi. Pehmed lamellid on põhjamaade teedele. Aastaringsed ehk Saksa tüüpi lamellid aga suurema kiirusindeksiga. Silmas võiks pidada sedagi, et pole veel tehtud rehvi, mis kaitseks ükskõik missuguse ilma ja teeolude eest,” rõhutas Aron.

Rehviprofis kasutatud rehvide vahetamisega tegeleb Sergei Nikulin nentis, et rehvivalik sõltub sellest, kus sõita. “Kui ainult linnas, siis saab lamellrehve kasutada. Aga kui tuleb linnade vahet ja eriti maale sõita, soovitame ikkagi naastrehve,” ütles Nikulin. Ka Refiprof teenindab praeguse seisuga iga poole tunni jooksul ühe auto ja ajad on juba kaks päeva ette borneeritud.

Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini. Rehvimustri jääksügavus peab olema vähemalt kolm millimeetrit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles