Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
/nginx/o/2018/11/05/11552105t1h68fc.jpg)
Rail Balticu üle murtakse piike kindlasti edaspidigi, rahulolematust on tekitanud Lelle–Pärnu raudteelõigu sulgemine 8. detsembrist ja asendamine bussitranspordiga. Ajalooliselt pole selles midagi uut ega erakordset, sest raudteed on Eestisse varemgi ehitada tahetud.
19. sajandi algusaastatel oli Eesti esisadam Pärnu ja püsis sellena 1870. aastateni, kuna Pärnu sadama kogukäive oli suurem kui Tallinnal. Siis avati Balti raudtee, mis tegi Tallinnast tähtsa kaubasadama ja lõi eeldused tööstuse arenemiseks. Lühikese ajaga sadama kogukäive sajakordistus: 900 000 rubla pealt 90 miljoni rublani aastas!