Kihnu Virve ootab nagu kaugele paistev valge mägi Munalaiu sadamas väljasõitu, kiviviske kaugusel vajub Manija saar tihenevasse õhtuhämusse, kuid justkui londiga põhja kobav süvendaja nende kahe vahel jätkab usinasti tööd. Maapoolse sadamasse sissesõidu tee kõrval kühveldab ekskavaator süvenduspinnast ja raskes lastis kallur toob täidet juurde.
Tellijale
Galerii: Munalaius on kai ehitus täies hoos
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ametlikus riigihangete keeles on see kõik kokku Munalaiu sadama väikelaevasadama laienduse teine etapp, mille põhiosas maksab kinni Euroopa Liidu maksumaksja ühtekuuluvusfondist. Eesti riigi kanda jääb väiksem osa ligemale 350 000eurosest rajatisest. Ettevõtmine tugineb Eesti-Läti piiriülese koostöö programmile, mille eesmärk on Liivi lahe ümbruse väikesadamate uuendamine või rajamine.
„Hulk sadamaid tuleb Lätti ja veidi vähem Eestisse. Idee on, et umbes iga 30 miili järel oleks sadam, kus väikelaevnik saaks vajalikke teenuseid ja kuhu ta saaks jätta oma jahi või paadi,“ seletas AS Saarte Liinide sadamakapten Jaanus Jürivete.