Saada vihje

Toivo Nikopensius: Panime Gotlandil hooajale väärika punkti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toivo Nikopensius (paremal) kallab Gotlandi krossil klubikaaslase Endrik Raali raudratsule jõuvett.
Toivo Nikopensius (paremal) kallab Gotlandi krossil klubikaaslase Endrik Raali raudratsule jõuvett. Foto: Paikuse motoklubi

Paikuse motoklubi sportlased Toivo Nikopensius, Endrik Raal, Jüri Koger ja Marek Trei lõpetasid hooaja Gotlandi saarel Rootsi armee tankodroomil Euroopa suurimal kestuskrossil, kus tosinas arvestuses kokku kihutas ligemale 4000 võidusõitjat ja esindatud oli 19 riiki.

“Sel aastal korraldati Gotland Grand Nationale nime kandev motomaraton esimest korda kahel päeval,” kõneles Paikuse klubi eestvedaja Nikopensius. “Jüril, Marekil ja minul vedas, sest saime esimesel päeval sõita üpris kuival pinnasel. Teise päeva hommikuks, kui startis Endrik, oli öine vihm muutnud raja vastikult libedaks ja paljudes kohtades varitsesid võistlejaid sügavad porimülkad.“

Gotlandi põrguks kutsutud rajal varitsesid sõitjaid paljud põhjatud porimülkad.
Gotlandi põrguks kutsutud rajal varitsesid sõitjaid paljud põhjatud porimülkad. Foto: Paikuse motoklubi

Milliste eesmärkidega läksid Paikuse motomehed aasta kõige karmimale katsumusele?

Gotlandi krossi eripära on see, et sõidu käigus pole võimalik aru saada, millisel kohal parasjagu oled. Minu stardigrupis tuiskas rajale pisut üle 1000 sõitja. Esimene eesmärk oli liidrite hulgas rajale pääseda ja ummikuid vältida, seejärel tuli sõidurütm leida ja jõuvarusid õigesti hinnata, et jaksu lõpuni jätkuks. Olin seadnud sihiks kolme tunniga kirja saada kuus 22 kilomeetri pikkust ringi ja selle ülesandega sain taas hakkama.

Endrik ja Jüri lõpetasid võistluse viie ja Gotlandil esimest korda võistelnud Marek nelja ringiga. Minu arvates võivad kõik kolm tulemusega rahule jääda. Neid sõitjaid, kes läbisid vähemalt ringi, oli pisut üle 3800, mis tähendab, et paarsada võistlejat pidi sõidu katki jätma juba esimesel tiirul.

Lõppenud hooajal võitsite oma vanuseklassis Eesti karika enduuros ja kestuskrossis. Kes Paikuse klubi noorema põlvkonna võidusõitjatest tegi sel aastal suurima arenguhüppe?

C-klassi konkurentsis võitis Risto Mäeots nii enduuro kui enduurosprindi Eesti karikasarja ja Rene Lehiste oli mõlemas arvestuses parim Rookie klassis. Tore on tõdeda, kestuskross ja enduuro hakkavad üha rohkem noori talente rajale meelitama.

Mullu korraldas Paikuse klubi Euroopa enduuromeistrivõistluste etapi. Kas võib loota, et lähiaastatel usaldatakse teie klubile taas mõne rahvusvahelise tiitlivõistluse korraldamine?

Praegu ei saa ma veel midagi kindlat öelda, kuna nii Eesti kui Euroopa järgmise hooaja võitluskalendrit alles koostatakse. Eesti motospordiföderatsioonile tuli pakkumine korraldada kestuskrossi Euroopa karikasarja üks etappe. Juhul, kui kõik läheb praeguste kavade kohaselt, näeme 2019. aasta sügisel Paikuse külje all Reiu liivakarjääri rajal kihutamas Vana Maailma eliitsõitjaid.

Tagasi üles