Lõppeval nädalal meenutasime 80 aasta möödumist Pärnu Suursilla avamisest 1938. aastal. Kuigi sild lasti õhku 1944. aasta sügisel, osutusid kessoonid niivõrd vastupidavaks, et uus Kesklinna sild ehitati Taani inseneride töö peale. 1956. aasta 31. detsembril avati Kesklinna sild liikluseks ja on pärnakaid suhteliselt lühikeste vaheaegadega remondiks teeninud tänini.
Tellijale
Nädalast jäi kõlama: Lõpmatu sild
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valimiste lähenedes on sillateema taas tähelepanu all. Küsisin majandus- ja taristuministrilt Kadri Simsonilt, kuidas saaks sellise objekti rahastamist korraldada Euroopa Liidu fondidest. Selgus, et see rahasahtel võiks olla linnakeskkonna parendamise oma.
Just sellise põhjendusega, et uus sild aitab vähendada autostumist. Paraku oleks sellelt rahapuult noppimise tingimused meile vastuvõtmatud. Sellele viitas abilinnapea Siim Suursildki: see tähendaks, et peaksime tõesti muutma Kesklinna silla ühissõidukite ja jalakäijate sillaks, nagu oli kirjas kolmapäevases intervjuus.