Sadamakapten tõstis kaheksajalgu nagu sangpomme

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
AS Saarte Liinide sadamakapten Jaanus Jürivete hakkas merd sõitma 1986. aastal ja on vabatahtlik merepäästja.
AS Saarte Liinide sadamakapten Jaanus Jürivete hakkas merd sõitma 1986. aastal ja on vabatahtlik merepäästja. Foto: Urmas Luik

Kihnu väin on hall nagu taevaski selle kohal, aga Munalaiu sadamahoone mõnusasse soojusesse varjudes oleme kaitstud vinge tuule eest, mis sellisele merekarule nagu AS Saarte Liinide sadamakaptenile-direktorile Jaanus Jürivetele väljas ei ­suru isegi kapuutsi pähe.

Sadama maapoolses küljes käib möll, ekskavaator ukerdab mullavalli otsas ning kalda ja siit käeulatuses Manija vahel sobrab süvendaja “londiga” põhja, et väikelaevad pääseksid neile ehitatava kai äärde. Sellel töötandril hoiab Saarte Liinide hallatava Munalaiu, Manija ja Kihnu sadama kapten silma peal, talle on abiks sadama ülevaatajad, toimekad naised.

“Sadamakapteni tööülesanne on eelkõige vastutada ohutu laevaliikluse eest. Mina olen juhataja ülesannetes, korraldan sadama toimimist, kõike, mis puudutab majandamist, klientidega suhtlust, ehitus-remonditöid, varustamist,” loetleb tüürimeheks koolitatud Jürivete kaldapealseid kohustusi.

Tagasi üles