Kuidas vältida reisi ebaõnnestumist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarbijakaitseameti infokiosk jagab reisimurede korral suuniseid Tallinna lennujaamas. Pildil ameti peadirektor Andres Sooniste.
Tarbijakaitseameti infokiosk jagab reisimurede korral suuniseid Tallinna lennujaamas. Pildil ameti peadirektor Andres Sooniste. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Talveperioodil, mis siinmail tõotab tulla enamasti sombune, pagevad paljud eestlased soojale maale palmi alla või lumistesse mägedesse. Küll tasub puhkusereisi kavandades olla ­ettevaatlik ja teadlik oma õigustest-­kohustustest.

Tarbijakaitseamet harib inimesi sel aastal jõustunud seadusemuudatuste suhtes teavituskampaania “Puhka targalt” kaudu. Nüüd on varasemast suurem õigus saada enne reisi soetamist põhjalikku teavet oma õiguste ja konkreetse teenuse kohta. Tasub kõrva ­taha panna, et uue korra järgi võib reisi­ettevõtjaks muutuda ka majutusteenuse, reisijateveo või muu turismiteenuse osutaja.

Pakett- ehk valmisreisi mõiste tähendus on laienenud. Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste seletas, et direktiiv käib kaasas muutuvate tarbijaharjumustega. Kui varem olid pakettreisid vaid need, mille pani kokku reisikorraldaja oma algatusel, siis nüüdsest kuuluvad siia ka reisid, mis koostatakse kliendi soovil. Seega on reisijatele tagatud varasemast ulatuslikum õiguste kaitse.

Tagasi üles