Surju lapsi ärgitas loodusaineid õppima Bulgaaria reis

Karoliine Aus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Surju põhikooli õpilased jagasid Bulgaarias Musta mere ääres oma koolielu kogemusi ja said võõrsilt ideid.
Surju põhikooli õpilased jagasid Bulgaarias Musta mere ääres oma koolielu kogemusi ja said võõrsilt ideid. Foto: Valter Tominga

Surju põhikooli kaheksa õpilast ja kaks õpetajat külastasid novembri lõpus Bulgaaria Musta mere äärset suvituslinna Varnat. Küll ei olnud külastuse eesmärk pugeda peitu sombuste ilmade eest, vaid arutada koos kohalike, lätlaste ja poolakatega, kuidas muuta reaal- ja loodusainete õpetamine põhikoolis senisest põnevamaks.

Varna asub Traakia hõimude rajatud Odessose asulakohal, seega on koht rikkaliku ajaloo ja pika merendustraditsiooniga. Õpilased külastasid kohalikke teadus- ja õppeasutusi, muuseume, vahetasid ülejäänud osalejatega kogemusi ja said keelepraktikat. Iga riigi meeskond tegeles ühe reaal- ja loodusainete valdkonnaga, Surju tiim näiteks õuesõppega.

Õpilased jäid väga rahule kohalike ettevalmistatud programmiga ja leidsid, et selline õppereis motiveerib loodusaineid õppima küll. “Minu arvates oli kõige huvitavam Varna mereakadeemia, sest seal nägime, kuidas jälgitakse ja kontrollitakse sadamaid, merepiiri ja sadamasse jõudvaid laevu. Nägime eri simulaatoreid ja saime neid katsetada,” meenutas lähetusel käinud õpilane Henri.

Lähetus toimus põhikooliõpilastele mõeldud rahvusvahelise Erasmus+ projekti „epiSTEMe – European Partnership in STEM Education” raames. “STEM” võtabki kokku reaal- ja loodusained: science (teadus), technology (tehnoloogia), engineering (inseneeria) ja mathematics (matemaatika). Kuna projekt kestab kaks aastat, ootab ees mitu põnevat õppereisi ja projektipartnerite võõrustamine Surjus 2019. aasta kevadel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles