Juhtkiri: Bussijaam võitis ausalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Üle enam kui poole sajandi on Pärnul funktsionaalne bussijaam, kus kõik reisijale vajalikud teenused on ühes kohas. Väärib aasta teo tiitlit ju küll.
Üle enam kui poole sajandi on Pärnul funktsionaalne bussijaam, kus kõik reisijale vajalikud teenused on ühes kohas. Väärib aasta teo tiitlit ju küll. Foto: Mailiis Ollino

Kaks nädalat kestnud hääletusega võitis aasta teo tiitli kindlalt Pärnu uue bussijaama avamine. 109 vähemhäälega teiseks jäänud Mai kooli laste heategevuslaat haige koolivenna toetuseks on omakorda näide kodanikualgatusest ja hoolivusest.

Bussijaam pälvis aasta teo tunnustuse ausalt, sest õigupoolest pakuti seda juba eelmisel aastal, aga toona päris aujärje Loode-Pärnu tööstusküla tänavavõrgu valmimine.

Pärnu bussijaam avati lõppeva aasta 14. veebruaril kell 6.30. Esimest korda ajaloos on Pärnu saanud funktsionaalse bussijaama, kus kõik pakutavad teenused on üheskoos. Eelmine bussijaam paiknes kunagise linnapea Oscar Alexander Brackmanni majas, mille see ehitas kivist naabrite kõrvale millegipärast puust. Pärast raudteejaama hävimist sõjatules müüdi rongipileteid mõnda aega Brackmanni majas, seejärel läks see bussijaama käsutusse. Nii jäigi üle pooleks sajandiks. Linlane teadis, kus midagi asus, aga võõras oli püsti hädas. Bussipileti sai bussijaama kassast, pakihoid olimujal, WC lausa busside parkimisala lõpus, vahepeal putkad, kust juua ja kehakinnitust osta.

Eks bussijaama uue hoone kavandamisel lastud lennata fantaasialgi, näiteks unistati, et sealt viivad klaasgaleriid ostukeskustesse, aga pragmaatilisus ja säästlikkus võitis. Parimaks tunnistati töö, mis mahtus täpselt määratud alale. Jaamahoonesse on mitu sisse(välja)pääsu ja kõik bussisõitjale vajalikud teenused ühes kohas. Tunnustust on jagatud jalgrattaparklale ja kiidetud võimalusi seal oma “vokki” kasida.

Esimest korda ajaloos on Pärnu saanud funktsionaalse bussijaama, kus kõik pakutavad teenused on koos.

Pole kahtlustki, et bussijaama ehituse mootor oli Pärnumaa ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk, kelle koordineerida oli maakonna ühistranspordi- ja piletisüsteemi muutmine. Kui kunagi peaks tekkima mõte avada Kärpukile vaskplekist bareljeef, on koht teada.

Tänavused teo kandidaadid olid kõvasti kiivas Pärnu linn, Pärnu linna poole. Edaspidi loodaks näha kindaheitmist Paikuse, Audru ja Tõstamaa linnaosast ehk osavaldadest.

Tagasi üles