Läksin külavanemate arupidamisel erakondade valimiseelsele väitlusele “Mis saab Eesti maaelust pärast valimisi” küllaltki kahtlevana, sest loosunglikke lubadusi pressib 3. märtsi eel uksest ja aknast sisse. Debatt kujunes vastu ootusi asjalikuks, sest minister Kadri Simsoni ning parlamendi liikmete Urmas Kruuse ja Artur Talviku kõrval olid püünel nii-öelda õpipoisid, maavanema kogemusega ajakirjanik Igor Taro, taluliidu kauaaegne juht Kaul Nurm, põllumajanduskonsulent Merry Aart, erametsaliidu nõustaja, Saarde vallavolikogu esimees Kadri-Aija Viik ning Tori vallavanem Lauri Luur. Kõik oma erakonna esindajad, kuid maainimestele ei lähe üldiselt korda, millise partei pilet kellelgi on taskus, sest meest-naist valitakse tema tegude, mitte programmilise sõnastuse järgi.
Tellijale
“Kas me lahutada ei saa?” küsib mõnigi vallaelanik (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teema hakkas hargnema teede kohati väga halvast seisust, mis on maaelu valus konnasilm. Peaministri parteilase Simsoni jutu järgi kuulub riigile 455 kilomeetrit kruusateid, mida pidi sõidab vähemalt 100 autot ööpäevas, sellised maanteed saavad mustkatte vähemalt nelja aastaga.