Tellijale
Robert Kiviselg: Pärnakatele vastu tegutsemine (6)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Möödunud aasta 8. detsembril saatsid pärnakad ja kogu raudteeäärne rahvas viimsele teekonnale raudruuna, mis aastakümneid oli aidanud jõuda kergelt Pärnust Raplasse ja vastupidi. Kohalike inimeste elu oli iga päev tihedalt põimunud raudteega. Keegi kujutlematus kõrguses aga arvas, et pole vaja, lõpetame ära, küll hakkama saavad ja harjuvad ümber ning kui ei harju, koligu minema.
Majandusminister Kadri Simsoni sõnutsi peitus reisirongiliikluse lõpetamise põhjus raudtee halvas seisukorras. Kuid tähelepanelik televaataja märkas ehk 8. detsembri õhtuses “Aktuaalses kaameras” sõna võtmas Rail Balticu projekti koordinaatorit Kristjan Kaunissaaret: “Tõepoolest on see plaan, et seda olemasolevat raudteed pärast väikest kõpitsemist saaks kasutama hakata materjalide veoks siis, kui meil mulde ehitamiseks läheb. Selle raudtee seisukord praegu on tehnilise järelevalve ameti hinnangul selline, et kiirusi on maha võetud. Ja ega niisama seisteski see raudtee ise ju parane.” Kaunissaare sõnade järgi piisab raudtee “väikesest kõpitsemisest”, et liikuda saaks raskekaalulised kaubarongid. Miks siis mitte kerged “porgandid”?