Teema täit tõsidust kahjuks ei mõisteta ja ühtne lähenemine koolis kasutatavate nutiseadmete suhtes puudub. Võin seda väita enda õpetajakogemusest, kuid tuginen ka uuringule, mis eelmisel aastal tehti pea Eesti 400 koolis.
Selgus, et ligikaudu 90 protsendis Eesti koolides on telefonikasutus mingil määral reguleeritud ja kahel kolmandikul koolidest sisaldusid vastavad sätted mõnes dokumendis.
Samal ajal enamikul (85 protsenti) koolidest on olnud probleeme õpilaste telefonikasutusega ja pea pool neist plaanib teha uued muudatused või telefonikasutust piiravad lisamuudatused, mis paljudes koolides reguleerivad telefonikasutust vahetundideski.
Nagu teemakohastes varasemates uuringutes leidis kõnealuseski uuringus tõestust asjaolu, et kui telefonide kasutust vahetundides piirata, on sellel laste käitumisele ja õpivõimele positiivne mõju ning see tõstab nende kehalist aktiivsust vahetundides.