Reformierakonna juhitud valitsus otsustas 2013. ja 2016. aastal, et ei võta midagi ette. Sama liini jätkas praegune valitsus, millele ettepaneku tegemise aeg kustus äsja, 1. veebruaril. (Tasub mäletada Vabaerakonna fraktsiooni ettepaneku väljahääletamist riigikogus.)
Nüüd kahaneb ELi senine toetus Eestile ehk 3,6 miljardit eurot finantsperioodil 2014–2020 vaid 2,9 miljardini aastail 2021–2027. Samal ajal tõuseb toetuste Eesti riigi-, era- ja kolmanda sektori kaasrahastamise omaosalus seniselt 15 protsendilt 45ni ehk 900 miljoni euro võrra.
Samal põhjusel langeb uuel finantsperioodil maaelu arengukava ja kalandusfondi toetuseelarve Eestile umbes 400 miljoni euro võrra ja sama summa jagu suureneb nende fondide siseriiklik kaasfinantseerimine. Meie kartelliparteide valitsuse otsused põhjustavad seega ligemale 1,4miljardise kaotuse Eesti riigile.
Leedu valitsus aga arvutas kiiresti välja, et kui finantsperioodidel 2007–2013 ja 2014–2020 saadi ELi fondide toetusi 6,9 miljardit eurot, siis lubatud tingimuste kehtima jäädes saaksid nad üleminekupiirkonnana aastail 2021–2027 vaid 4,1 miljardit ehk ELi toetus väheneks umbes 2,8 miljardit eurot. Sestap otsustas Leedu 6. jaanuaril 2016 jagada oma riigi majandusterritooriumi kaheks: Vilnius ja seda ümbritsev maakond ning ülejäänud Leedu. Euroopa Komisjon rahuldas selle taotluse juba kümme kuud hiljem. Nüüd on Leedule uueks perioodiks tehtud pakkumine 6,4 miljardit eurot, mis Eestiga võrreldes on väga hea tulemus.
Leedu edu ja Läti valmisolekut arvestades on meie võimuparteid hakanud valimiskampaanias Vabaerakonna väärt ettepanekut, mis pakub kogu Eestile mõttetööd ja uut hingamist, maha tegema juttudega, nagu poleks Eesti jagamine kaheks võimalik. Selles mängivad kaasa rahandusministeeriumi ametnikud. Ministeerium viitab Euroopa Parlamendi ja Euroopa Nõukogu 26. mai 2003 määrusele, mille järgi NUTS2 piirkonnas olgu vähemalt 800 000 elanikku. Samal ajal jäetakse lisamata, et 12. detsembril 2017 võeti vastu sama määruse muudatused, mis lubavad teha erandeid eriliste geograafiliste, sotsiaal-majanduslike, ajalooliste, kultuuriliste või keskkonnaolude tõttu, eeskätt saartel ja ääremaal. Eesti puhul oleks argument suur sotsiaal-majanduslik ebavõrdsus, sest näiteks Tallinna ja Põlvamaa sisemajanduse kogutoodang elaniku kohta erineb lausa neli korda.