Toitumisnõustaja: Motivatsioonipuudus ja meeleolukõikumised võivad viidata lünklikule menüüle

Toitumisnõustaja ja personaaltreener Kaisa Torn leiab, et nii mõnegi probleemi saab lahendada õige toitumisega.

FOTO: Erakogu

Toitumisnõustaja märgib, et oma keha eest hoolitsemine on esmatähtis, sest füsioloogilised muutused mõjutavad omakorda vaimu ehk aju- ja närvisüsteemi tööd. Pärnakast personaaltreeneri ja toitumisnõustaja Kaisa Torni jutu järgi pöörduvad tema poole eelkõige need inimesed, keda vaevavad tugev stress ja psühholoogilised probleemid, kel on puudulikud teadmised õigest ja tasakaalustatud toitumisest ja vähene füüsiline koormus. Torn selgitab oma kogemusele tuginedes, et tihti ei tarbita kasulikke rasvu, küllaldaselt rohelisi köögivilju ega teraviljatooteid.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Nii suunab nõustaja abivajaja toitainete ja toidugruppideni, harides ja andes teavet, millega tasakaalustada toidulauda ja omakorda aidata teha vaimset tööd. Milliseid tähtsaid toitaineid peaks igapäevane söök andma?

Kesksel kohal on süsivesikud ja töötlemata suhkur. Sestap ei soovita toitumisnõustaja piimašokolaadi, mis hetkeks veresuhkrut tõstab, kehasse suures koguses insuliini vabastab, kuid seejärel veresuhkru taseme hoopis alla viib ja inimese ärevaks ja kergesti ärrituvaks muudab. Seega soovitab ta tarbida kiudainerikkaid toite, mis tasakaalustavad veresuhkrut, näiteks rukkileiba.

Peale selle vajab aju aminohappeid ja tasakaalus kasulikke rasvu, mis tagavad suhtlemisvõime ja tõhusa mälutöö. Nende puudus põhjustab keskendumisraskusi, stressi ja depressiooni. Nii mõnegi hädavajaliku aine defitsiiti peetakse Alzheimeri tõve, raskemate psühholoogiliste häirete ja südameprobleemide allikaks. Oomega-3-rasvhapete puudust seostatakse depressiooni, skisofreenia, õppimis-, käitumis- ja tähelepanuhäiretega.

Tagasi üles