Mari Tikerpuu: Ohvriabitöötaja ei saada kedagi minema

, sotsiaalkindlustusameti kriisiabiteenuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selleks, et inimene ei jääks murega üksi, on abiks telefoni- ja veebinõustajad.
Selleks, et inimene ei jääks murega üksi, on abiks telefoni- ja veebinõustajad. Foto: Elmo Riig

Sellest aastast alustasid tööd üleriigiline tasuta ohvriabi kriisitelefon 116 006 ja nõustamisteenus veebilehel www.palunabi.ee, kust ööpäev läbi saab nõu ja abi nii eesti, vene kui inglise keeles. Peale selle tegutseb igas maakonnas ohvriabitöötaja, kes suudab pakkuda põhjalikumat ja isiklikumat nõustamist.

Tihti ei pöördu inimesed pärast vägivalda või muud halba kohtlemist abi saamiseks politsei poole või ei mõista, et see, kuidas nendega käitutakse, on vale või keelatud. Samuti võib abi küsimiseni jõudmine võtta aastaid, sest ohvriga käivad kaasas häbi, süütunne või hirm. Selleks, et ükski inimene ei peaks murega üksi jääma, on abiks telefoni- ja veebinõustajad.

Ohvriabi kriisitelefonil võivad helistada kõik, kes tunnevad, et on sattunud olukorda, kus nad on kannatajad: olgu tegemist füüsilise, majandusliku, vaimse või seksuaalse vägivalla või hoopis hooletuse või halva kohtlemise ohvriks langemisega. Samuti saavad kriisitelefonil abi inimesed, kes kuritegevuse või õnnetusjuhtumi tõttu on lähedase kaotanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles