Silvia Paluoja: Kolige kevade hirmus juba ükskord linna

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tõstamaa vallavalitsus ei näinud Kõpu-Kavaru tee mustkatte alla viimiseks võimalust või vajadust. Nüüd on probleem Pärnu kaelas.
Tõstamaa vallavalitsus ei näinud Kõpu-Kavaru tee mustkatte alla viimiseks võimalust või vajadust. Nüüd on probleem Pärnu kaelas. Foto: Mailiis Ollino

Istun Suigu bussis ja mõtlen, et riigiteede majandajatele on kevad ilmselt hirmutav aastaaeg, mis peaks jääma vahele. Sellepärast, et rahakott ei jõua sellelgi sajandil järele kruusateede remondile, rääkimata nende asfaltimisest.

Maanteeameti kodulehe andmetel on Eesti Vabariigis 4700 kilomeetrit riigile kuuluvaid kruusateid ja ühe kilomeetri tolmuvaba katte ehitamine maksab 100 000 eurot. Samas on video, mis õpetab, kuidas, kas ja millal kruusateel võib liigelda ja seda hööveldada. Aga nende teede ääres elavad aasta läbi inimesed, kes tahavad või peavad iga päev neid kasutama ja neil pole sellisest õpetusest abi.

“Olen juba kuus minutit graafikust maas,” ütleb bussijuht, surub hambad risti ja loksub 14tonnise ühissõidukiga edasi. Kümme kilomeetrit on sellist ­riigiteed, kus ruutmeetri kohta tuleb pinnases viis veega täidetud auku. Slaalomit sõita oleks mägedeski kergem kui nende vahel manööverdada.

Tagasi üles